I love animals !

Buna , dragilor !

Astazi nu voi vorbi despre frumusete , mancare vegetariana ci despre animale ! De ce ? Pentru ca am considerat ca este timpul sa acord cateva randuri si acestui subiect ! Motivul pentru care am inceput sa scriu pe acest blog a fost dragostea fata de animale  , daca cititi primul articol , va veti da seama ! Alegerea mea de a deveni vegetarian si incet-incet vegan a fost tot datorita animalelor si apoi sanatatii in general : de fapt sunt complementare pentru ca nu poti manca carne de la un animal ucis in teroare si sa crezi naiv -cum faceam si eu odata , din necunoastere-ca acea ” hrana” iti va aduce energie vitala si te-ar face sanatos !   🙂

Despre subiectul ” de ce vegetarian ? ” am scris cateva articole de-a lungul timpului , asa ca nu insist , insa as vrea sa va vorbesc despre cateva sufletele frumoase care fac parte din familie si care mi-au demonstrat ca uneori animalele sunt mai bune si mai demne decat noi oamenii , care ne aduc zi de zi zambete si mici bucurii prin prezenta lor si care ma motiveaza sa cred ca intr-o zi nu vor mai exista animale torturate pentru hrana , folosite in laboratoare pentru teste farmaceutice si cosmetica , nu vor mai fi omorate pentru blana , nu vor mai fi chinuite pentru placerea altora la circ , nu vor mai fi lipsite de libertate !   😦

Pe cand locuiam in alt oras am reusit sa salvam un caine si o pisica : Max si Sara !

MAX

Era vara , cald si el era ascuns dupa niste tufisuri la marginea unui drum de altfel foarte circulat , fusese lovit de o masina si lasat acolo mai deoparte …banuiesc sa moara ! Nu stiam ce are pana nu ne-am apropiat de el si am vazut ca este apatic , ranit la gura , plin de sange si extrem de slab ! Nu reactiona , nu misca  ochii , nimic ! Se insera si vazand ca urma sa vina o ploaie am ales sa nu il lasam acolo si sa facem ceva pentru el ! Ganditi-va ca nu eram acasa , stateam in chirie ( din fericire  la o casa ) dar am decis sa riscam – daca nu ar fi dorit proprietarul sa il accepte pana vedeam cum procedam cu el , plecam de acolo si gata ! Da , as fi facut asta , am mai facut-o o data !

L-am luat cu noi pe brate , pe jos , cum am putut mai bine ; era intuneric deja si a trebuit sa-l chinuim putin pana acasa , fiind drum ceva mai lung si abrupt , insa a rezistat ! De-abia la lumina clara am vazut ca era destul de grav si abia mai palpaia in ochii lui o raza de speranta …am cautat un cabinet veterinar , nimic deschis , orasul era si mic si nu te puteai baza ca gasesti oricand ceva ! Am scris pe chat cabinetului si am cerut ajutor si mi-au raspuns ca nu au ce sa ii faca daca e lovit de masina , mai bine sa il lasam sa moara ! Bineanteles ca a doua zi dimineata am mers direct la cabinetul cu pricina , de altfel considerat cel mai ” bun” din oras si le-am batut obrazul : se scuzau ca ba ca da …chestii din astea ! Norocul nostru a fost ca am gasit un doctor mai bun si cu cateva injectii zilnice si o medicatie adecvata am reusit incet sa il punem pe picioare ! La inceput era asa de slab ca abia rezista sa stea 5 minute pe picioarele lui , doar dormea si se uita la noi cu niste ochi asa blanzi cu care ne spunea sa nu il lasam ! Din catelul mic , slab si apatic a devenit dupa doua saptamani un baietel mai vioi , caruia ii placea sa se joace , sa caute atentie si sa fie de folos cu orice : rontait papuci 🙂 , pazit apartamentul in care stateam ! Era o fericire sa il vedem ca isi revenise cat de cat , ca i se vindecasera ranile si ca il salvasem ! Cum nu aveam cum sa il tinem acolo , nefiind casa noastra , desi era extrem de cuminte si intelegator , am decis sa il luam acasa sa vedem cum se adapteaza cu ceilalti ! A urmat un drum cu masina in care a fost foarte speriat insa ajuns acasa la curte imediat s-a adaptat de parca era dintotdeauna locul lui acolo ! Se juca prin iarba , alerga in cerc , ne multumea ! Intr-o saptamana a devenit altul : nu il mai recunosteai , era alt catel ! In prezent locuieste cu noi , are 3 frati caini , iubeste pisicile casei , pazeste bucata lui de curte cu strasnicie si latra cel mai mult ! A ramas la fel de recunoscator ca dintotdeauna si are niste ochi care te fac sa plangi cat de blanzi si inteligenti sunt ! Ma simt binecuvantata ca ne-a ales pe noi sa ii devenim „parinti ” si sper sa traiasca ani multi si sa fie fericit si pentru toti cateii de pe strazi pe care nu avem puterea omeneasca sa ii ajutam oricat am incerca !

10537185_917835641579623_1475145450609300370_o P1120642

SARA

Sara ( de unde vine si numele blogului pe care il cititi acum !   🙂  ) este o pisica 98% de rasa angora turceasca , pe care am gasit-o in acelasi oras intr-un parc unde se ascundea si mieuna asa de tare ca am auzit-o de la vreo 800 metri  de pe bicicletele in viteza ! Cred ca avea o luna , era extrem de mica , murdara si slabuta , chinuita si abandonata intr-un parc vizavi de zeci de case si vile dintro zona turistica extrem de circulata ! Imi amintesc ca ne-am oprit sa vedem ce se aude asa tare si cand am vazut-o nu imi venea a crede cum un suflet asa mic poate face o asa galagie ! Asta a fost salvarea ei ! Ca era si este inca foarte vorbareata si isi face remarcata prezenta si doleantele ! Pe cand ne chinuiam noi sa o punem in rucsac , un nene de peste drum privea la noi intrigat – m-am dus la el si l-am intrebat daca stie ce este cu pisica , este a cuiva , ne gandeam ca ar fi trecut strada si are stapan care o cauta : m-a privit asa tamp si mi-a zis ca nu il intereseaza , ce treaba are el…si acum imi amintesc indolenta si ignoranta din privirea lui !   😦

Dupa vreo saptamana , pisicuta speriata si plina de mizerie a devenit o felina pufoasa si deosebita care ne-a schimbat viata prin temperamentul ei deosebit si galagios ! A trait cateva luni cu noi intr-un apartament , la vremea aceea , a calatorit saptamanal cu noi cu trenul , era o scumpa cum intelegea ea ca mergem acasa la alte pisici si o caram cu noi dus-intors !  Dupa cateva luni bune ne-am dat seama ca ii era mai bine acasa cu alte 5 pisici si o casa mai mare , asa ca atunci cand am revenit definitiv era cea mai fericita ! In prezent ea este cea care face regulile din casa , arata o infinita dragoste fata de noi toti si stie cumva sa comunice incat ajung sa cred ca ne citeste gandurile ! O fi vreun E.T. ?!

324831_312349972128196_1709694870_o 331994_324508287579031_297020924_o 11012058_1039439442752575_8647867346393590653_n

Aceasta este doar o parte din povesti pentru ca imi doresc sa va vorbesc si despre celelalte suflete minunate insa pentru a nu lungi prea mult postarea de astazi ma opresc aici ! Oricum in trecut v-am povestit cate ceva despre unii dintre ei , gasiti povestile lor mai jos !   🙂

Motivul acestei destainuiri ? Incercarea de a va arata ca daca vrei sa salvezi un suflet o poti face , nu e greu si rasplata dupa e mult peste asteptari : iti faci un prieten pe viata si zambesti mai mult decat ai crede ! Daca fiecare dintre noi ar face ceva oricat de putin pentru un animal de pe strada , daca nu ar trece ignorand pe langa un suflet chinuit , daca ar alege sa iubeasca animalele de orice fel , nu sa le manance sau omoare , lumea ar fi mai buna si am fi asa cum ne vrea Creatorul : buni si frumosi ! Ganditi-va la asta cei care nu ati facut-o deja ! Va multumesc acelora care faceti orice sa salvati animale , care ati ales sa le iubiti si protejati ! Sa fim mai multi si mai puternici in fata raului din lumea aceasta cruda !

P.S. De-abia astept sa va spun povestea celorlalti prieteni ai mei :

GRIUTA ( salvata de pe strazi )

323113_293430784020115_1833725989_o

NEGRUTA ( da , are doar un ochisor !  )

10171178_807807809249074_1542326184_n 1898075_774529355910253_228937684_n

NORUT  ( salvat cand era extrem de mic )

53714_516782281684963_1948375640_o

URECHIUSA sau PETER PAN ( salvat cu sora si mama lui din frig si foame )

10995603_1025202904176229_9070180055558438447_n

PISA ( iubita de mica si cea mai desteapta pisica terapeut )  🙂

IMG_20141006_002554 1662092_775618452468010_1011717118_n

MARGELUS ( din pacate s-a stins dupa ce a fost lovit brutal de cineva si oricat am incercat sa il salvam nu am reusit !   😦 )

55026_516782081684983_1332214497_o

FETITA ( salvata de a fi abandonata pe camp )

P1120621

ASHA ( crescuta de mica , provine dintr-o familie de caini ciobanesti politisti ! ) 

?????????????

NOROCEL (gasit de foarte mic pe strada in ziua de Craciun , curajos si iubitor de oameni !)

20140102_211824

BRUNO ( el este si va ramane  unul din cei mai buni prieteni necuvantatori pe care l-am avut , a trait 9 ani si s-a stins dupa o boala trista pe care nu am putut-o invinge cu puterile noastre !   🙂 ) 

Bruno,06

Pace va doresc ! M .

Lasă un răspuns

