Mini tort raw-vegan cu zmeura si ciocolata

Buna dragilor !

Din titlul postarii cred ca va dati seama ca urmeaza a va povesti despre un desert delicios !  Una peste alta este sanatos , satios , nu contine lapte , unt , oua sau zahar , deci ce am putea sa ne mai dorim de la un desert decat sa fie atat de bun incat sa il mai gustam , nu ?!

Incercarile mele cu torturile raw-vegane au fost destule insa de data aceasta am reusit sa gasesc un echilibru ok in privinta ingredientelor , cantitatilor si gustului !

Asa ca sa va povestesc ! Am folosit ca si ingrediente pentru acest mic tort raw-vegan cu zmeura sanatos :

BLAT 

pulpa de migdale ( ramasa de la laptele vegetal ) – 300 gr.

curmale deshidratate – 10 bucati

fulgi de cocos – 100 gr.

un avocado foarte copt

esenta de vanilie – o lingura

faina de hrisca – 50 gr.

scortisoara

sare

20150124_210700

Se hidrateaza pentru 30 minute curmalele si se curata de samburi . Se pun intr-un blender de putere peste 900W , pulpa de migdale , fulgii de cocos , fructul de avocado si se blenduiesc cu rabdare pana se obtine un amestec dens si lipicios . Eu am adaugat treptat faina de hrisca pentru ca pulpa de migdale era prea moale si incet am obtinut consistenta pe care o doream . La final se adauga vanilia , scortisoara si sarea . Am ales sa folosesc avocado in loc de ulei de cocos si a fost chiar bine !

Se obtine un blat dens care mai apoi trebuie intins intr-o forma de tort de 16 cm diametru . Inainte se pensuleaza forma cu ulei vegetal . Blatul bine presat in forma de tort se pune la congelator peste noapte .

CREMA 1

caju hidratat – 70 gr .

vanilie extract – 2 linguri

1/2 avocado

curmale – 5 bucati .

o banana congelata

Caju-ul se pune la hidratat macar 8 ore in apa filtrata . Se omogenizeaza foarte bine in blender cu banana rece , curmalele hidratate si avocado , pana se obtine o crema fina care se aseaza peste blatul de migdale . Se lasa la congelator 30 minute .

CREMA 2

caju – 70 gr.

o banana

zmeura – 100 gr.

La fel caju-ul hidratat se blenduieste cu banana si zmeura gustoasa pana se obtine cea de-a doua crema ! Care se aseaza cuminte pestre primul strat si se da la congelator .

CREMA 3 

alune nesarate – 100 gr.

curmale – 6 bucati

cacao pudra – 3 linguri

lapte de migdale – 50 ml .

Alunele se hidrateaza cateva ore si apoi se blenduiesc cu cacao , curmalele hidratate si moi si se adauga laptele vegetal pana se obtine o crema la fel de fina si gustoasa ! Se finalizeaza tortul adaugand crema aceasta de cacao si se adauga ciocolata de casa rasa in cantitate generoasa si fulgi de cocos .

Inainte de a se servi se tine tortul in frigider macar 15 minute !
Eu nu am avut rabdare si am savurat o felie si zau daca nu era un amestec delicios de inghetata de ciocolata cu prajitura cu fructe ! De fapt ce zic , nu se aseamana cu nici un desert traditonal , pentru ca dulceata este echilibrata , gustul este concentrat si se resimt arome de zmeura , ciocolata , alune si banane toate intr-un perfect cocktail savuros !

20150517_000043 20150517_000150  20150517_000132 20150517_000106

Desertul acesta m-a convins sa nu ma opresc aici cu degustarile si deja am in minte niste combinatii de gusturi , sper sa reusesc sa le pun in practica vara aceasta , mai ales ca apar capsunile , afinele …! Yummy !   🙂

Avocado inlocuieste chiar bine uleiul de cocos si untul , curmalele si bananele dau dulceata potrivita asa ca sper sa va placa daca va incumetati la un asemenea tort !

20150517_000055

Eu va multumesc de ascultare si va salut cu drag ! M.

Lasă un răspuns

