Verde hranitor

Bine v-am regasit !
A trecut ceva timp de cand nu am mai postat o reteta insa scuza mea este ca in ultimul timp mi-am propus sa fac cateva schimbari in alimentatie , sa am mai multe zile pe saptamana cu meniu mai simplu , atat cat reusesc !
Am luat decizia asta pentru ca realizez pe zi ce trece ca aduc mai multa energie prin alimente daca le consum cat mai verzi , neprocesate !
Asa ca in ultimul timp am experimentat smoothi-urile si abia astept sa treaca frigul acesta sa apara mai repede verdeturile…stiu , sunt in piata dar le astept pe cele din gradina , parca energia este altfel !   🙂
Incerc zi de zi sa aleg la una din mese salate cat mai bogate in verdeturi ( spanac , patrunjel , marar , salata verde , rucola ) , seminte ( in , susan sunt nelipsite ; seminte de floarea-soarelui ) , conopida , avocado cand il gasesc ok sa il cumpar , turmeric ( ultima descoperire ca si condiment care da o savoare total deosebita oricarei mancari , nu mai spun in salate ) si in zona asta ma joc cu experimentele culinare !  🙂
Experienta aceasta repetata cat mai des  imi arata ca organismul , dupa peste 3 ani de vegetarianism , simte altfel alimentele , descopar inca gusturi noi , condimente minunate si observ ca am ajuns sa prefer o salata satioasa sau legumele preparate la aburi doar cu condimente !

Sa va spun ca ciupercile asezonate cu ulei , condimente si parmezan ras sunt o delicatesa ? Sau ca salata de patrunjel si seminte iti da energie cat pentru 3 oameni ?
Experimentam , experimentam si ne bucuram de alimente cat mai satvice ( Satva-energie inalta continuta de unele alimente care te incarca energetic , asa cum spun indienii in ayurveda ) , asa imi place sa numesc eu mancarea care ofera energie vizibila si care te face sanatos !
Primavara aduce atatea minuni sanatoase incat era pacat sa nu fac o pizza simpla dar superdelicioasa cu ciuperci si patrunjel ca ingrediente principale !
Ingrediente pentru pizza verde :
blat pizza
sos de rosii- un pahar
ciuperci – 10 buc .
ceapa verde – 2 buc .
patrunjel – cat mai mult 🙂
marar – o legatura
rucola – o legatura
frunze de ridiche
cascaval ras – 50 gr.
un ou
sare , piper
seminte de in macinate
seminte de susan

20150420_214505

Sincer , verdeturile le-am estimat cantitativ pentru ca le-am cules din gradina si am umplut cu nesat un castron maricel ! Le-am spalat bine si le-am tocat la fel de bine !  🙂
Blatul de pizza ( scos din congelator de asta data ) l-am pensulat cu sos de rosii ( 1/2 din cantitate ) , am adaugat peste ciupercile spalate si taiate felii mici .
Am pus ceapa tocata , celelalte verdeturi si apoi am adaugat oul batut si cascavalul ras . La final am folosit restul sosului de rosii si semintele ! Condimentele am preferat sa le incorporez in oul batut !

20150420_214128 20150420_215819
Am dat totul la cuptor pentru 20 minute la treapta 3 a cuptorului .

20150421_141804 20150421_141811
Cum a iesit ? !
Fresh , hranitoare si cu gust aromat de verdeturi de primavara , exact cum mi-am dorit!

20150421_141750
Daca va doriti sa simtiti mai pronuntat gustul ciupercilor , adaugati dupa preferinta mai multe ciuperci taiate , eu am ales de asta data sa simt mai mult verdele !
Simpla pizza mea , nu ?!
Eu va multumesc ca mi-ati ascultat povestioara si reteta si va indemn sa incercati si voi pizza de primavara , veti vedea ce buna si gustoasa este !
Voi ce verdeturi savurati acum primavara ?
Va salut cu drag ! M.

Lasă un răspuns

