Semintele atat de hranitoare !

Bine v-am gasit , prieteni !

Pe cand nu eram vegetarian declarat , uitam deseori sa consum seminte , desi stiam de pe atunci cat de sanatoase sunt si ce beneficii aduc organismului .

Apoi le-am luat una cate una sa le studiez mai atent si am realizat ca sunt destule de unde pot alege ce sa consum zilnic .

Semintele de floarea-soarelui , dovleac , susan , in  se consuma mai ales crude daca vrem sa beneficiem de ceea ce au in compozitie atat de sanatos .

Uitam deseori , dar aceste mici minuni aduc un aport energetic mare fiind si hranitoare !

Cel mai bine este sa le hidratam macar o ora in apa filtrata , pentru ca astfel devin mai moi , se elibereaza enzimele si se absorb mai bine elementele nutritive cand le consumam .

Se pot folosi in general in salate , cum ar fi semintele de floarea-soarelui , de susan si cele de in – semintele de in se transforma in pudra , folosind o masina de macinat ; se folosesc maxim 2 linguri de pudra pe zi .

Merg perfect peste garnituri de legume sau in iaurt simplu , depinde de situatie !

Uneori , eu le pun intr-o tigaie de tuci si le prajesc putin cat sa le simt aroma apoi le adaug in salate sau le consum simple ca si gustari intre mese .

Semintele de floarea-soarelui sunt excelente surse de calciu , magneziu pentru oase , antioxidanti , vitamina E pentru piele . Se pot pune la germinat si vor creste vlastari plini de enzime si substante nutritive, cu un gust deosebit de surprinzator , trebuie doar sa le dati o sansa !

20140225_231144

Inul a fost cultivat de egipteni acum mii de ani in urma . Mucilagiul continut de seminte le da un miros specific cand sunt zdrobite . Contin de asemenea ulei , omega 3 ( sunt cea mai importanta sursa vegetala ) , fibre , vitamine , minerale . Au rol laxativ evident , emolient ( intern si extern ) . Faina de in nu trebuie lasata sa se invecheasca , pentru ca uleiul continut rancezeste si poate provoca alergii sau dermatoze . In fitoterapia traditionala indiana ( ayurveda -despre care am scris cate ceva aici ) , semintele prajite se amesteca cu zahar si au rol medicinal .

Semintele de susan se pot consuma prajite putin si macinate , transformate apoi in cunoscutul tahini ( pasta de susan ) – mai greu de obtinut acasa , pentru ca trebuie sa stim cand sa le luam de pe foc sa nu se arda si sa alegem semintele cat mai naturale , pentru a nu avea un gust amar . Susanul este o sursa importanta de calciu , magneziu , zinc , o sursa excelenta de proteine, antioxidanti .

Semintele de dovleac sunt o sursa benefica de zinc si vitamina K , cu rol antihemoragic .

Nu sunt singurele seminte cu rol hranitor , fiecare poate alege ce ii place ! Sunt minuni ale naturii si ar trebui sa profitam de aceste surse deosebite de minerale , vitamine si proteine care ne ajuta sa fim sanatosi !   🙂

Va salut cu drag ! M.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s