Prajitura raw-vegana cu fructe de padure

Sa stiti ca , contrar a ceea ce pare la prima vedere , a face deserturi vegane , raw-vegane , care sunt atat de sanatoase ( consumate totusi moderat , tinand cont ca se folosesc nuci ) , este usor si distractiv ! Cel putin , pentru mine !     🙂

Asa ca , mi-am luat puterile in maini si am preparat o prajitura simpla si foarte gustoasa , zau !!!

Prajitura raw-vegana cu fructe de padure are ca si ingrediente

BLAT

  • 200 gr. faina de migdale
  • curmale – 10 buc.
  • prune uscate ( hidratate pentru 30 minute ) – 6 buc.
  • 200 gr.hrisca ( hidratata 30 minute )
  • fulgi de cocos – 2 linguri
  • miere – 2 linguri

CREMA 1

  • o banana
  • 100 gr. caju ( hidratat 6 ore in prealabil )
  • o lingurita esenta de vanilie

CREMA 2

  • 50 gr. fructe de padure congelate
  • 100 gr.caju hidratat

Pentru blat se spala si se curata de impuritati hrisca , apoi se pune la hidratat pentru 30 de minute .

Eu preparasem in acea zi lapte de migdale din 200 gr.migdale lasate la hidratat peste noapte . Pulpa de migdale ramasa , am folosit-o pentru prajitura mea , pentru ca nu avea rost sa o usuc in cuptor si sa folosesc alte nuci .

Curmalele si prunele le-am lasat in apa calduta pentru 30 de minute si apoi le-am taiat in bucati mai mici pentru a ajuta robotul sa le marunteasca cat ma bine .

20141102_222951

Cele trei ingrediente le-am pus in robot si le-am mixat bine pana am obtinut o pasta putin crocanta si lipicioasa . Am adaugat si fulgii de cocos pentru a intari putin compozitia . Blatul obtinut l-am presat cu grija in inelul culinar ( al meu are 18 cm ) . Inelul l-am acoperit cu hartie de copt , asta pentru a scoate mai usor prajitura din forma ( la alte incercari , desertul mi se strica cand scoteam inelul , asa ca am improvizat metoda asta ) .

Se da la congelator pentru 4 ore sau se lasa peste noapte .

20141102_230726

Crema 1 se prepara la fel de simplu : banana si jumatate din cantitatea de caju hidratat peste noapte ( 100 gr.) , se omogenizeaza in blender pana se obtine o crema fina , ca frisca .

Crema 2 se obtine prin amestecarea la blender a fructelor de padure si restului de caju hidratat .

Peste blat se pune crema 1 , se lasa la congelator putin si la final se intinde crema 2 . Daca doriti , puteti orna cu afine sau coacaze congelate , asta pentru un aspect mai frumos !

20141103_105923

20141103_110000

Atat ! Este o prajitura fina , satioasa ( ca toate dulciurile vegane , de altfel ) , are un gust dulce-acrisor si nu se compara cu nici un alt desert mancat pana acum ! Asta sigur , pentru ca nu am folosit ou , lapte , faina  sau zahar !

20141103_105607

 

20141103_105937

Eu voi repeta reteta pentru ca este simpla si are o dulceata aparte !

Va doresc spor la deserturi cat mai sanatoase ! Va salut cu drag ! M .

Lasă un răspuns

