Biscuiti fara gluten

Reusind cu brio sa prepar acasa lapte vegetal din migdale ( intre noi fie vorba , se prepara asa repede si e mult mai simplu decat banuiam eu !  ) , am ramas cu un borcanel cu faina de migdale , care are un gust si un miros de nuca , mai sa o mananci asa cu lingurita !

Ce a ramas , dupa ce am strecurat laptele de migdale , am pus intr-o tava , pe hartie de copt , am intins in strat subtire si am lasat la foc mic-mic pentru vreo 2 ore , pana a ajuns sa se faramiteze intre degete si sa se deshidrateze complet . Astfel am obtinut faina de migdale , care nu are gluten deloc si are  beneficii asemenea  laptelui sau migdalelor hidratate si savurate intre mese : proteine , grasimi sanatoase , mult magneziu , calciu , zinc , vitamina E , vitamine din grupul B , fibre .

Si am purces sa prepar niste biscuitei sarati , simpli , dar surprinzator de gustosi  !

Pentru biscuiti cu rozmarin , fara gluten , am folosit ca si ingrediente

20141019_235952

  • faina de migdale – 250 gr.
  • rozmarin – o lingura de planta uscata si maruntita
  • sare – o lingurita
  • un ou
  • ulei de masline – o lingura
  • seminte de susan – o lingura

Amestecati ingredientele uscate separat , apoi cele umede : oul il bateti cu uleiul folosind un tel .

20141020_000842

Amestecul lichid puneti-l peste faina cu rozmarin si sare , amestecati bine , pana obtineti un aluat moale .

20141020_001731

Aluatul se pune intre doua foi de hartie de copt si se ruleaza cu sucitorul pana se obtine o forma subtire , dreptunghiulara , pe cat posibil !  Apoi taiati forma in mici biscuiti si puneti totul in cuptorul preincalzit la 180 de grade , pentru vreo 20 de minute . Nu inainte de a presara peste biscuiti semintele de susan !

20141020_002206

Biscuitii sunt aromati , au gust de nuca , fiind foarte satiosi ! Eu i-am combinat cu un sos de avocado cu usturoi si mi-a placut ce a iesit !

20141020_005159

20141020_005226

Merita sa le dati o sansa , mai ales ca sunt sanatosi !

Spor la retete sanatoase ! Salutari ! M .

Lasă un răspuns

