Smoothie sau reinventarea gustului !

Bine v-am regasit !

Din experienta va spun ca , daca dimineata incepeti micul dejun cu fructe cat mai proaspete , cel mai bine cele pe care le aduce fiecare anotimp , va veti simti mult mai bine pe parcursul zilei ! Am experimentat si da , energia se simte intr-un timp scurt si nici nu se compara cu ceea ce simti fizic daca mananci ceva greu sau neadecvat dimineata ! Dupa deja 2 ani jumatate de experimentat alimentatia ovo-lacto-vegetariana mi-am dat seama de multe chestii extrem de interesante despre gustul care se modifica in timp , mai ales gustul care se educa cu vointa ( dupa cum stiti , un aliment nu poti spune ca nu iti place decat daca il mananci macar de vreo 14 ori , asa ca….) , alimentele care se descopera cu mult curaj pentru ca nu poti mereu sa nu te reinventezi in bucatarie , altfel ce fun mai este sa savurezi o mancare buna si sanatoasa , nu ?!

Am observat ca in timp , dupa o alimentatie tot mai diversa vegetariana , ajungi sa eviti alimente pe care inca le mai placeai , asta pentru ca organismul iti da semnale ce si cum , stie el mai bine ce il ajuta si ce nu ! Ma refer aici la oua , care parca nu mai poti sa le mananci asa des sau la lapte care parca e mai sanatos sa fie vegetal , ma refer la  branzeturi pe care ajungi sa le selectezi destul de mult !

Ideea este ca fructele cu cat mai diverse in alimentatie , cu atat mai bine si daca stim cum sa le combinam sa nu avem simptome digestive neplacute , este perfect sa le avem in farfurie macar de 2 ori pe zi !

Smoothie-urile sunt perfecte pentru cel care cauta sanatatea in alimentatia lui si daca inveti sa le faci cat mai complete si echilibrate nutritional , devii chiar dependent , va zic pe bune !

Important pentru a obtine o licoare sanatoasa si placuta gustului personal este sa tinem cont de cateva reguli .

Sa folosim legume , fructe , seminte dar si superalimente , iar indulcitorii sa fie neaparat naturali nu zahar sau alte minunatii .

Ca si frunze verzi sunt binevenite spanacul , frunzele de telina , de morcov , patrunjelul etc ; fructele sa fie cat mai proaspete , cel mai bine cele din sezon si locale , asa ca in piata sau in gradina proprie e perfect sa le cautati !

Superalimente , depinde care va plac : spirulina , chlorella , cacao organica , semintele de in , scortisoara , germeni de plantute plini de energie si vitalitate , seminte de floarea-soarelui crude etc.

Ca si lichid este mai bine sa folositi apa filtrata , sucul de citrice , laptele vegetal de migdale sau soia .

Pentru consistenta specifica bauturii – avocado , nucile,  semintele crude ( susan , in ) ajuta si la absorbtia mai buna a vitaminelor din verdeturi , ii dau un plus de savoare si particularitate gustului !

Indulcitorii – mierea , merele sau bananele , curmalele , stafidele .

Combinatiile sunt asa diverse incat creativitatea aici devine nelimitata !

Fiind toamna si avand strugurii in gradina , merele  si perele la indemana numai din aceste trei fructe poti face un smothie asa gustos !

Incercarile mele de smothie sunt

SMOOTHIE DE MERE SI CATINA

  • spanac , menta cat incap intr-o cana de 300 ml.
  • apa filtrata , lime ( zeama de la jumatate de lime )
  • doua mere , o banana , catina -200 gr.
  • seminte de in , de susan , seminte de floarea-soarelui , germeni de boabe ( cate o lingura din fiecare )
  • miere ( o lingura )

SMOOTHIE CREMOS CU AVOCADO

  • patrunjel , menta
  • suc de portocale , lime
  • mere , banana , avocado ( jumatate ) , catina
  • seminte de in , scortisoara , cacao
  • miere

SMOOTHIE DE OVAZ SI CATINA

  • spanac
  • lapte de soia sau suc de portocale
  • banana , fulgi de ovaz ( 2 linguri ) , catina
  • seminte de in , susan
  • miere

SMOOTHIE VERDE CU CATINA:

  •  o banana
  •  2 linguri de spanac maruntit , congelat
  •  2 linguri boabe de catina
  •  o lingura de miere
  •  300 ml apa plata , 2 lingurite zeama de lime

SMOOTHIE DE STRUGURI NEGRI CU MERE

  • 2 struguri
  • 2 mere cat mai dulci
  • o para
  • scortisoara ( o lingurita )
  • seminte de floarea-soarelui ( 2 linguri )
  • apa filtrata ( 400 ml )
  • o banana

Merele si perele se curata de coaja si de cotor  si bobitele de struguri se aleg sa fie cat mai neatinse .

Spanacul il am congelat din primavara asa ca folosesc doar cat am nevoie , catina o mai gasesc inca in piata si cum strugurii sunt proaspeti ii folosesc des pentru ca trece repede vremea lor . La fel , cu merele , perele, piersicile , prunele .

Inca mai invat sa fac combinatii , incerc sa imi dau seama care imi plac mai mult , dar ce e mai frumos decat sa savurezi un smoothie cu o culoare asa frumoasa ca verdele dat de frunzele de spanac sau culoarea atat de intensa data de strugurii negri!

Toate ingredientele se pun intr-un blender , de preferinta cu putere mai mare de 500 W , in ordinea : tot ce este verde se pulseaza cu putin lichid , apoi se adauga fructele , semintele , germenii si restul de lichid dorit cat sa le acopere .

blog 5

blog 6

blog

blog1

blog2

Sper sa va placa astfel de incercari si dati-mi de stire despre ce bauturi sanatoase preparati voi , m-ar incanta sa invat cat mai multe !

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s