Năut cu leuștean

Bine v-am regăsit , după o mică absență motivată de altfel !

Cum primăvara este un anotimp atât de bogat în minunatele legume și verdețuri , când mai prepar câte ceva nu mă pot abține să nu folosesc multă verdeață la salate sau supe !

Când nu am inspirație ce să mai prepar , nu știu de ce dar aleg năutul , pentru că încă după peste doi ani de vegetarianism mi se pare o alegere perfectă și un aliment sănătos , nutritiv și versatil !

Așa ca azi vă voi povesti despre mâncarea mea simplă de năut cu leuștean !

Ingrediente :

  • năut – 200 gr.
  • usturoi – 4 căței
  • ceapă verde – câteva fire
  • o ceapă
  • jumătate de ardel verde iute
  • ulei vegetal – două linguri
  • o lămâie
  • brânză Feta
  • semințe de in – o lingură
  • semințe de susan – o lingură
  • leuștean – o legătură mare
  • pătrunjel , mărar
  • sare , piper negru

Năutul l-am spălat bine , apoi l-am lăsat la hidratat peste noapte în apă filtrată .

20140511_230021

A doua zi , am pus la fiert boabele miraculoase , în 400 ml. de apă , pentru 20-25 de minute , îndepărtând spuma care se formează pe parcurs .

Între timp am curățat usturoiul , ceapa , le-am tocat împreună cu ceapa verde și jumătatea de ardel iute și am pus la încins uleiul într-o tigaie de teflon .

20140425_231312 20140425_231359

Am călit ceapa verde și usturoiul pentru câteva minute , am adăugat apoi năutul scurs de apă și am lăsat acoperit în aburi pentru 10 minute .

Am presărat peste și ardeiul verde tocat mărunt . Am adăugat apoi zeama de lămâie și am condimentat cu sare , piper negru măcinat proaspăt și am lăsat la foc mic să se înmoaie năutul pentru 15 minute .

20140511_225616

La finalul celor 15 minute , am pus și semințele de in măcinate , semințele de susan ; am adăugat  leușteanul tocat mărunt , mărarul și pătrunjelul . Am mai lăsat 2-3 minute și am închis focul .

20140511_230436 20140511_230739

Am lăsat puțin să se răcească mâncarea mea de năut și am ras brânză Feta într-o cantitate mai mult decât generoasă !

20140511_233705

Am obținut un preparat cu totul diferit la gust de ce cunoșteam eu când am mai mâncat năut , asta pentru că brânza și verdețurile adăugate i-au dat un gust puțin dulceag , iar de sățios nu mai spun ! Leușteanul îi dă o savoare surpriză !

20140511_233657

Sper să vă placă și vouă dacă încercați combinația aceasta ! Eu sigur o voi repeta !        🙂

Spor la experimentat rețete sănătoase ! Salutări ! M.

2 gânduri despre &8222;Năut cu leuștean&8221;

Lasă un răspuns

