Esența

Mereu când vreau să transpun în cuvinte ceea ce îmi macină gândurile , am o multitudine de idei despre care aș vrea să vorbesc , dar când ajung în fața tastaturii,scriu despre cu totul altceva , asta pentru că simt că nu pot fi autentic dacă nu scriu din suflet !
Mî se luminează chipul când primesc comentarii la vreun articol , când mi se spune că o idee de a mea sau o postare ajută măcar cu un zâmbet și de aici crește motivația de a scrie pe mai departe !
Mulțumesc tututor celor care îmi citesc rândurile și care mă încurajează !
Nu știu cum sunt alți oameni , dar eu cel puțin , odată cu trecerea anilor , sper să descopăr în jurul meu tot mai multă bunătate , omenie , integritate și sinceritate ! Numai că degeaba sper,că nu e totul cum vreau eu sau alții ca mine , pentru că lumea nu merge așa ! Mai tot timpul pare că merge haotic , fiecare face ce poate , după propriile principii , fiecare își duce micile războaie cu ceilalți sau cu sine însuși , dar dacă privim detașat , pare că rezistă cine poate , cine are armele bune pentru supraviețuire ! Metaforic vorbind , bineânțeles !
Este extrem de ușor să uităm de esența noastră , pentru că viața și societatea în care trăim , nu ne ajută în acest sens ! Nu știu ce credeți voi , dar părerea mea este că nimeni din cei care au puterea în mâini , nu ne vor deștepți , deschiși la minte sau vizionari ! Asta ține doar de alegerea personală , în lumea pe care ți-o construiești , prin oamenii pe care îi alegi să te influențeze !
Dacă ne lăsăm pradă timpului și regulilor impuse subliminal de alții , ajungem la finalul zilei , de exemplu , să realizăm că nu am trăit autentic noi , că nu am fost cei ce suntem ci cei cărora ni s-a cerut să fim într-un fel sau altul , după cerințele responsabilităților ! La școală , la facultate , la job sau oriunde , trebuie să fim altcineva mai mult decît noi înșine pentru a nu ne diferenția de majoritate ! Nici nu trebuie să arăți că vrei să fii altfel , ci doar să fii , doar așa se vede diferența !
Pentru că , dacă azi renunți la tine , la ceea ce crezi pentru un compromis , realizezi că trece viața și nu apuci să fii tu !
Dacă ați observat zi de zi , cine în afara celor care te prețuiesc cu adevărat , te vor să fii tu , să îți accepte ideile în totalitate sau să nu îți pună o piedică mai mare sau mai mică ?! Întreb…!
Nimeni , pentru că fiecare își vede de propriul interes și în funcție de locul tău în situația respectivă, se comportă ca atare !
Niciodată , dacă ești diferit de ceilalți , nu vei fi înțeles decât după lupte intelectuale sau mai rău , cu efecte asupra psihicului și integrității mentale , fizice !
Esența ta ca om nu este așa ușor de acceptat pentru că poate fi deranjantă pentru mulți cu care ești nevoit să intri în contact , nu se poate manifesta de cele mai multe ori pentru a ajunge să se transforme în mai mult !
Punctez că , dacă ți-ai propus să fii tu și nimeni altul , trebuie să te aștepți , inevitabil , să fii deranjant , să fii minoritate și vei fi marginalizat , considerat neadaptat sau mai rău nebun !
Cine înțelege ideea mea , sigur știe la ce mă refer , ca minoritate nu vei fi vreodată privit cu ochi buni !
Dar dacă ar ști ei , ce liber devii , ce adevăruri revelatoare poți afla dacă îți păstrezi esența interioară ?!
Mi-amintesc acum de ce scria Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii , când povestea despre torturile din închisorile comuniste , toată prigoana asupra sa , la nivel psihic și fizic , cum încercau majoritatea de atunci să ucidă spiritul liber al unui om cu puterea să schimbe mulțimi și idei de viață ! Nu uit concluzia lui – că oricâte ai suferi , ce ar dori ei , esența ta nu ți-o pot ucide decât dacă îi lași tu , nimeni și nimic nu te poate dezice de tine însuși fără voia ta interioară ! Mă întreb , dacă acest om și alții asemenea lui , vizionari și minoritari într-o lume care se credea normală , au reușit să nu se piardă până la finalul vieții , de ce nu am putea noi,care trăim în altfel de societate acum , avem libertate , nu ni se mai pune scut vorbelor ca acum ceva ani ? Ar trebui să ne fie mai ușor !
Așa că , cu gândul la cei cărora le-a fost cu mult mai greu să fie ei înșiși , trăind alte timpuri , noi putem astăzi , să nu ne pierdem esența , pentru că dacă eu , tu și alții o mie ca noi , facem acest lucru , schimbarea devine evidentă într-o zi nu prea îndepărtată !
De ce spun esență fără să specific exact la ce schimbări mă refer ?! Pentru că , cred cu tărie că esența noastră ca ființe , este plină de bunătate , armonie , trebuie doar să ne amintim de ea în fiecare zi a vieții noastre !
Zâmbete și energie pozitivă să avem !

Photo credit – Fotolia Pictures
Un gând despre &8222;Esența&8221;

  1. Cristina Green zice:

    Este extrem de greu să-ţi păstrezi esenţa în zilele noastre. Chiar azi citeam că dacă îţi impui să fii cineva, şi ţi-o zici în fiecare zi, până la urmă chiar ajungi să fii cine ţi-ai impus. Adică cum să-ţi impui să fii cineva? Nu eşti deja cineva?!
    Personal ştiu că deranjez pe multă lume cu reflecţiile mele. Nu înţeleg de ce mă citesc dacă nu mă plac. Până la urmă există un mare şi trist adevăr: poţi să fii tu însăşi, dar pregăteşte-te să fii pleznit rău peste faţă. Şi numai cei mai tari pot riposta. Păcat de oamenii buni, adesea atât de dispreţuiţi. Unii se mulţumesc cu aparenţele şi dacă eşti profund, vii perceput drept complicat. Dar nimic nu este doar alb, sau negru. Mereu vor exista variate nuanţe de griu. Foarte interesante reflecţii. Pertinente.

    Apreciază

Lasă un răspuns

