Tort de mere cu cremă caramel

Da , știu că sună nesănătos când spui tort sau mai ales caramel , dar uneori dacă mi se duc gândurile spre dulce sau o prăjitură , aleg să gust , nu să las gândurile să se chinuie ! Important este să ai o limită și să nu exagerezi , atunci este o problemă ! Nu sunt o persoană amatoare de torturi , în general , dar așa la câteva luni nu e nimic…Până voi reuși să prepar torturi raw-vegane , fără făină sau zahăr , va mai trece un timp , asta din lipsa unor instrumente mai performante care să mă ajute ! Așa că azi , merele au întâietate și am ales să le pun în valoare cu un tort ! Pentru tortul cu mere ,  caramelizat am folosit ca

Ingrediente :

   blat :

  • zahăr – 50 gr.
  • apă – 400 ml.

  • mere – 4 buc.

  • nucă măcinată – 100 gr.

  • ulei vegetal – 100 ml.

  • praf de copt cu șofran- o linguriță

  • făină integrală – 150 gr.

  • scorțișoară – o linguriță

   crema :

  • zahăr – 1oo gr./apă – 200 ml./unt nesărat – 130 gr./cacao – o linguriță/esență de rom- o linguriță

20140406_220012

20140406_220043

Pentru început , preparați blatul de mere . Caramelizați 50 gr . de zahăr , apoi adăugați 400 ml . de apă și aduceți la fierbere , până devine un lichid limpede . Stingeți focul și lăsați la răcit .

20140406_221534

Zahărul caramelizat pentru blat și nuca măcinată

Merele spălate dați-le prin răzătoarea mică . În amestecul de zahăr cu apă adăugați ingredientele în ordinea : merele rase , nuca măcinată , praful de copt , făina cernută , scorțișoara . Trebuie să obțineți un amestec omogen , moale , care apoi îl puneți într-o tavă de copt tip inel , în cuptorul preîncălzit la 180 grade , timp de 45 de minute .

20140406_222130

Blatul din mere

20140406_222455

Pentru cremă , folosiți 150 gr . zahăr pentru caramelizat . Când zahărul este topit tot , adăugați puțin câte puțin făina , folosind un tel pentru a nu se lipi . Încorporați făina cu mare răbdare , apoi adăugați apa fierbinte pentru a nu se solidifica zahărul .

20140407_000104

Crema caramelizată

Trebuie răbdare după  cum v-am spus , pentru că făina se dizolvă mai greu și nu trebuie să dați nici focul prea tare pentru că se arde zahărul și nu este prea plăcut ! Peste vreo 15 minute , obțineți amestecul dens , omogen , de caramel . Încă fierbinte , încorporați untul la temperatura camerei , cacaoa și romul . Dacă doriți , puteți pune în cremă și nucă măcinată , eu nu am mai folosit pentru că mi se părea prea multă deja în cremă și în blat !

Blat care după ce s-a copt , îl lăsați la răcit .

20140406_222852

Tava tip inel

20140406_223033

Cu această cremă ornați tortul cum doriți , important este să vă placă !     🙂

Eu am folosit nuci din dulceață și fulgi de cocos pentru a nu fi doar simplu !

20140407_003233   20140407_003544

Pe parcursul preparării , neștiind cum va fi la gust , mi-am spus că sigur va fi prea dulce și îl fac degeaba , dar se pare că nu este deloc așa ! Crema are un gust mai mult de cacao și rom , iar blatul nu este deloc dulce iar nuca se simte perfect !

20140407_003622

Este un desert bun de savurat la un ceai sau o cafea , dimineața !

20140407_003704

Poftă bună dacă vă încumetați la un astfel de tort ! Salutări ! M.

Lasă un răspuns

