Hrișcă aromată cu nucă

Când nu am idee ce gustare să aleg între mese sau la micul dejun , mereu îmi amintesc de hrișcă ! Nu știu de ce , poate pentru că are gustul acela ușor , hrănitor și bun ! Este o plantă de altfel –  Fagopyri herba , de la care se folosesc în scop nutritiv și chiar medicinal , semințele . Este fără gluten , fiind binevenită pentru cei cu diabet sau persoanelor cu boala celiacă ( alergie la gluten ) . Este bogată în calciu și fier , vitamine din complexul B , vitamina E , aminoacizi . Despre virtuțile ei ca și aliment triplu yang am vorbit într-o postare mai veche (https://norutb.wordpress.com/2014/02/08/alimente-care-contin-energie/) , așa că nu mai insist acum !

Deoarece se prepară rapid am ales pentru astăzi hrișcă aromată cu nucă :

Ingrediente : 

  • hrișcă – 150 gr.
  • stafide – 100 gr .

  • scorțișoară – o linguriță

  • nucșoară – 1 linguriță

  • ghimbir – 1/2 linguriță

  • sare – 1/2 linguriță

  • nuci – 2 linguri

  • semințe de in – o lingură

  • semințe de susan – o lingură

  • miere de albine – o lingură

20140403_213955

Aici am scorțișoara,susanul,inul și stafidele .

20140403_213850

Hrișca spălați-o bine în apă rece , apoi lăsați-o la scurs . Între timp , puneți apa la fiert cu sare( 400-500 ml ) iar când ajunge la punctul de fierbere adăugați hrișca alături de stafide și condimente . Începe să fiarbă repede ; lăsați-o acoperită , la foc mic , pentru maxim 20 de minute ( amestecând la 5 minute ) , când veți vedea că absoarbe toată apa și se desfac semințele ca niște mici floricele ! Mie îmi place partea asta cel mai mult !     🙂

20140403_213927

Hrișca spălată , mierea și condimentele

Stingeți apoi focul și adăugați de asemenea semințele de susan și semințele de in măcinate sau măcar zdrobite într-un mojar ( este neapărat nevoie ca inul să fie sfărâmat pentru că altfel nu se absorb deloc substanțele nutritive și le consumați degeaba ) .

20140403_220702

Eu am adăugat și nucă măcinată , precum și miere pentru un gust mai dulce , dar fiecare după cum preferă !

20140403_220647

Un preparat pe cât de simplu , pe atât de sățios și cu excelente calități nutritive : aport de calciu prin hrișcă și susan , aport de fier , de vitamine și fibre .

Vă încărcați cu energie pentru câteva ore bune și alegeți ceva garantat sănătos !

20140403_220757

Nu degeaba , șerpașii din satele localizate în Himalaya folosesc amestecul de hrișcă fiartă cu susan și nucă , la mesele lor zilnice ! De la această rețetă simplă m-am inspirat și eu , alegând să fac diverse combinații !

Spor la experimentat rețete sănătoase ! Salutări ! M.

 

2 gânduri despre &8222;Hrișcă aromată cu nucă&8221;

  1. Ella Sandu zice:

    Mihaela, ma bucur ca ti-am gasit si blogul culinar 🙂 Ai niste retete minunate, pe care le pot adapta cu usurinta stilului meu de alimentatie! Mult spor in continuare la bucatarit 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

