Verde și sănătos !

Înainte de a deveni vegetarian convins , știam de avocado , dar nu îmi plăcea deloc , mi se părea amar , prea consistent la gust !

Oricum , nu cunoșteam cum să îl prepar ! Dar cum viața îți arată alte căi , tu ca om te poți schimba și iată cum în aproape 2 ani după alegerea unei alimentații vegetariene , am descoperit legume sau fructe cărora înainte nu le dădeam vreo șansă în meniul zilnic !

Printre acestea ar fi hrișca , meiul , năutul , avocado , leurda , păpădia . Azi mă opresc la avocado , un fruct care mie mi se pare versatil de folosit și cu beneficii pe măsură ! Mai ales că având coaja atât de groasă , chimicalele , cu care ar fi tratat să reziste drumului până în magazinele noastre , nu reușesc să îl atace , deci măcar grija asta este înlăturată !

20140322_113315

Bogat în vitamine , minerale , grăsimi și fibre este considerat un aliment echilibrat !

Eu îl aleg deseori pentru aportul sănătos de grăsimi , mai ales în salatele de tot felul !

20140322_113401

Pentru sosul meu de avocado de astăzi  ( nu l-aș numi guacamole că nu e asemenea rețetei mexicane originale ) am ales ca

Ingrediente :

  • un avocado copt
  • usturoi – 4 căței

  • lămâie – 1/2

  • sare , piper negru , oregano

Aleg mereu din magazine avocado necopt , pe care îl las alături de un măr de exemplu , într-o pungă de hârtie , la copt pentru maxim 3 zile . Când este copt , la atingere trebuie să fie moale !

20140322_113342

După ce îi îndepărtez sâmburele , stropesc fiecare bucată cu zeamă de lămâie , pentru a evita oxidarea ! Ce nu folosesc atunci , pun la frigider pentru maxim 4 zile , pentru că mai târziu își schimbă gustul și culoarea !

20140322_114803

Pentru sos de avocado sau impropriu zis guacamole , scoateți miezul fiecărei jumătăți a fructului , apoi pasați cu o lingură de lemn până obțineți o pastă fină și cremoasă !

Usturoiul mărunțit sau pasat adaugați-l în pasta obținută , iar mai apoi condimentați cu sare , piper proaspăt măcinat și oregano .

20140322_113802

Simplu , repede de obținut și mai ales sănătos și gustos !         🙂

20140322_115429

Eu am ales să prepar avocado așa simplu , pentru a-i savura gustul cremos , dulce-amărui și vitalizant ! Am pus alături pâine neagră prăjită , salată simplă de primăvară ( cu roșii , pătrunjel , semințe ) , un ou posat și a ieșit o gustare numai bună dimineața !

20140322_115635

Spor la experimentat rețete sănătoase ! Salutări ! M.

 

 

 

Lasă un răspuns

