Experiment culinar !

Citind pe blogul lui Andie ,   http://www.andie.ro   , ce rețete deosebite mai postase , mi-a atras atenția cea cu ou preparat diferit de ce știam eu ! Sincer , nu am încercat să obțin un ou prin asemenea metodă , dar studiind puțin , am zis  că ” greu n-o fi , ceva tot o ieși ” !   🙂

Așa că în centrul atenției este astăzi oul posat ( metodă inițiată de Julia Child – știți voi , este și un film despre viața ei fabuloasă și interesantă ! ) .

Ingrediente :

  • ouă – 2 buc .
  • apă – 1 litru

  • oțet – 100 ml.

  • sare , oregano , piper negru

Puneți apa la fiert , împreună cu oțetul ! Când apa clocotește , dați focul la mic , amestecați energic cu o lingură formând un vârtej și adăugați încet un ou în apa fierbinte ( spargeți oul înainte într-un pahar ) . Lăsați la foc mic să se prepare , fără a agita apa , pentru 3 sau 5 minute ( nu depășiți 5 minute , însă ) , depinde cât de tare doriți oul !

La finalul timpului , luați oul cu o spatulă specială pentru spumă și așezați-l pe un șervețel  .

20140321_182959

Repetați și cu celălalt ou , ideea este să le preparați pe rând .

20140321_183222

20140321_183617

Oțetul oprește albușul să se destrame , așa că veți obține un ou gustos , frumos și numai bun de savurat cu o salată de primăvară sau cu un guacamole  verde ( rețeta mea într-un post viitor )  !

Eu am ales să îl combin cu o ruladă de spanac – am folosit spanac proaspăt , pe care l-am opărit 5 minute , l-am călit cu o ceapă , sare , piper negru . Apoi l-am amestecat cu brânză de vaci nesărată și un ou , adăugând semințe de in măcinate și susan , pentru un aport de calciu și fibre . Am umplut două foi de aluat cu amestecul de spanac și am dat la cuptor pentru 20-25 de minute .

20140321_183250

Alături am pus și puțină sfeclă coaptă , cu hrean , așa că oul posat și-a găsit completarea gusturilor!     🙂

20140321_183526

Sănătos și sățios totul , așa că vă doresc poftă bună dacă vă tentează combinația mea !

Salutări ! M .

Lasă un răspuns

