Năut cu morcov , gătit sub aburi

Năutul se poate prepara în destule feluri , după ce îl hidratăm corespunzător pentru a i se activa enzimele .

Am ales de această dată să prepar o mâncare de năut cu morcovi și condimentele care îi evidențiază gustul specific .

Și pentru că aveam o cantitate prea mare , am prăjit o parte din boabele de năut la cuptor, așa că iată două rețete simple și hrănitoare , binevenite când nu consumi defel carne !

20140225_215413

Pentru năut cu morcovi , am folosit ca

Ingrediente :

o ceapă

usturoi – 6 căței

năut uscat  – 100 gr.

morcovi – 2 mari

rădăcină de pătrunjel – o bucată

sare , piper negru

semințe de in – o linguriță

semințe de susan – 2 lingurițe

chimen – 1/2 linguriță

coriandru – 1/2 linguriță

pătrunjel verde – o legătură

pastă de roșii – 2 lingurițe ( opțional)

ulei vegetal – 2 linguri

Năutul spălați-l bine de vreo 4 ori în apă rece , apoi acoperiți-l cu apă , lăsați-l peste noapte  (14 ore) , la hidratat. A doua zi , puneți la fiert boabele de năut , în apă cu sare , pentru 45 de minute . Aveți grijă să îndepărtați spuma ce se formează prin fierbere !

Își va dubla volumul , așa ca din 100 gr. veți avea destul năut pentru preparat !

20140225_215251

20140225_215536

20140225_215802

Folosiți o tigaie specială de pregătit sub aburi , în care puneți uleiul la încins . Ceapa o tăiați mărunt și o puneți la călit puțin , adăugând și apă peste uleiul din tigaie . Eu am adăugat apoi și pastă de roșii pentru culoare !

Când se fierbe puțin ceapa , adăugați și usturoiul pasat sau tăiat fin . Morcovii și rădăcina de pătrunjel le tăiați în bucăți mici sau le răzuiți prin răzătoarea mare .

Năutul răcit îl puneți în tigaie , amestecați , lăsați 5 minute , apoi adăugați sarea , piperul negru proapăt măcinat , semințele de in măcinate și cele de susan . Adăugați 200 ml apă călduță și acoperiți , lăsând să fiarbă sub aburi pentru vreo 20 minute , până când rădăcinoasele devin moi și năutul fraged .

Condimentați mâncărica cu amestecul de coriandru și chimen , măcinate proaspăt .

20140225_224056

După încă 5 minute , adăugați și pătrunjelul tocat fin și după un minut stingeți focul .

Eu am ales să savurez mâncarea aceasta cu vlăstari de floarea-soarelui , care sunt atât de bogați în minerale esențiale și vitamina D ( rară în plante ) .

20140225_231144

Gustul este ușor , aromat de la condimente , se simt mai evident năutul crocant și usturoiul !

20140225_232121

20140225_232148

Cu restul de năut am hotărât să îl prăjesc , să descopăr ce gust are !

Năutul fiert și răcit l-am dat prin amestecul de condimente format din boia dulce , piper negru , sare , curry . L-am pus într-o tavă , acoperită cu hârtie de copt , apoi l-am stropit cu ulei de măsline . L-am amestecat cu o lingură de lemn și l-am dat la cuptorul încins în prealabil la 200 grade .

20140225_225436

L-am lăsat la copt 30 de minute , amestecându-l după primele 15 minute , pentru a se uniformiza coacerea boabelor .

20140225_225900

Este o gustare bună între mese sau de ronțăială sănătoasă și picantă , cine iubește acest gust !

Dacă vă încumetați să încercați combinațiile mele , vă doresc poftă bună !         🙂

Spor la experimentat rețete cât mai sănătoase ! Salutări ! M.

2 gânduri despre &8222;Năut cu morcov , gătit sub aburi&8221;

Lasă un răspuns

