Alegerile majore

Când simți că cei din jur nu te înțeleg sau par că te înțeleg dar totuși le vorbești o limbă necunoscută lor , te întrebi ce ai putea face ? Poți să renunți , poți să te încăpățânezi să continui cu argumentele tale , poți să te înarmezi cu răbdare și să speri că va veni momentul când vei fi perceput cum ți-ai dori !
Bun , dar ce faci când tu parcă nu mai ai răbdare , când vezi că cei cărora te adresezi se încăpățâneaza ei să nu îsi dorească să priceapă ceva !?
Să iau un exemplu ! Acum vreo 2 ani , dupa luni întregi de tatonări interioare și pași înapoi ca racul , mi-am zis că a venit momentul să nu mă mai mint , să nu mai caut scuze aiurite și fără o logică , să iau deciziile în serios și să le aplic o dată pentru totdeauna , mai ales că viața aceasta nu e veșnică și nu trebuie să ne tot poticnim ci să trăim la modul concret !
Așa ca , a venit ziua ( era de Crăciun ) când am zis – eu de acum nu mai mănânc carne , eu nu mai vreau să particip la suferința unui animal mâncându-l , eu nu mai vreau să merg în hipermarket , să iau punga de carne de pe raft și chiar dacă știu cum a ajuns carnea aceea acolo pe raft cosmetizată , să ignor și să mă gândesc că trebuie să mănânc și asta e scuza ! Pe bune?! Când în cale întâlnești oameni sau ajungi în situații unice și realizezi că ei stiu mai multe decât tine , că au făcut alte alegeri și asta i-a făcut mai fericiți , când vezi și citești sute de pagini sau vizionezi documentare reale despre drumul cărnii , despre realitatea din lumea industrializată , parcă nu îți mai vine să fii la fel ! Pentru că nu se mai poate , ceva se schimbă în tine iremediabil și ireversibil !
” Dar tu cum puteai să mănânci carne până acum 2 ani ? ” Una din întrebările perfect justificate …Răspuns sincer din partea mea : pentru că eram un om limitat de alegeri și pentru că nu cunoșteam tot adevarul , dar când l-am aflat , nu mai era moral să fiu același , ceva trebuia să se schimbe ! DA , eram un om cu frica de schimbare , eram un om care încă credea că ceea ce mi s-a arătat de-a lungul vieții așa era bine !
Dar în era tehnologiei ce scuză mai avem ? Nici una !
Afli o chestie , e ceva nou pentru tine , cauți informații despre , citești , te informezi , mai vezi ce au făcut alții mai deștepți decât tine și după sufletul tău alegi ce faci mai departe! Rămâi același sau te schimbi !
Într-adevăr schimbarea nu e ușoară , e plină de obstacole , dar parcă aici stă provocarea , nu?!
Pe când eram la cursuri de medicină complementară acum ceva ani , am întâlnit un grup de oameni deosebiți ! Erau oameni obișnuiți ca mine , dar ei stiau altceva !
Ei stiau despre bioenergie , despre percepții extrasenzoriale , despre Ayurveda , aplicau metode diverse de a lucra cu energia organismului , trăiau în alte lumi ! Eu , o persoană abia cu facultatea terminată , cu experiență puțină , parcă intrasem într-o altă lume ! Abia așteptam să merg la cursuri  , să mă întâlnesc cu oamenii aceia faini , să le absorb poveștile , să le pun întrebări , să mă bucur de prezența lor ! Și am făcut asta , am legat prietenii cu oameni mult mai înțelepți decât mine , care mi-au dezvăluit mult din experiența lor ca și fitoterapeuți , bioenergeticieni , psihologi sau doctori în medicina holistică !
Așa ca , de pe atunci vedeam că a mânca carne nu era ceva benefic , ceva știau oamenii aceia  , le aflasem și eu , că animalul moare în teroare și energia aceea a morții se impregnează apoi în mâncarea ce o gătesc , că poți fi sănătos dacă stii cum să mănânci , de acolo începe totul : de la mâncare , gânduri și atitudine !
Am ales eu o perioadă stilul diferit de viață , dar fiind singura printre toți din familie , era greu și începeam să fac greșeli !
Dar a venit momentul acela când am zis GATA ! Sănătatea o recapăt prin ce aleg să mănânc , nu prin medicamente și am început să aplic principiul  ” fie ca leacul să îți fie hrană și hrana să îți fie leac ” știți voi ce spunea Hippocrate acum peste 2000 de ani !
A fost și este cea mai bună decizie a vieții mele , pe care nu o regret decât din perspectiva că trebuia să o aplic mai devreme , dar recuperez eu !
Știți voi cum cu alegerea aceasta s-au schimbat situațiile și oamenii în jurul meu , fără să intervin eu în vreun fel !?
Dragul de M. a decis tam-nisam că el nu mai mănâncă carne , credeam că glumește ( el fiind înainte un carnivor declarat ) ! Nu glumește , a vorbit serios și se vede pe chipul lui cât îi priiește alegerea !
Oamenii care ne iubesc , deja ne-au acceptat așa , suntem cei veggie !
Și mai fain este că am atras atenția !
Din acest motiv am început să scriu pe blog , de asta vreau să arăt celor care vor să vadă , că se poate dacă vrei și ești deschis spre cunoaștere !
Traseul nu e ușor , într-o Românie unde majoritatea mănâncă tradițional , unde de Crăciun și Paște e musai să mai măcelărești porcul sau mielul blând că așa e tradiția , e greu când te lovești de convingeri că așa se face , că nu există altă variantă ! Uneori mi-aș dori să trăiesc într-un orășel din acela bio de prin Germania sau Austria , unde magazinele au majoritatea alimente vegetale , unde oamenii iubesc natura , animalele , unde nu se ucid câinii in masă , unde se conservă energia naturii , unde ești acceptat cu alegerile tale și fiecare își vede de lumea lui !
Dar , bănuiesc că este un rost să fiu aici ! Poate calea mai anevoioasă e mai dulce cine știe !
Revenind la vorbele neânțelese , am realizat un lucru ce vi-l împărtășesc și vouă !
Nu poți niciodată să îl faci pe un om să vadă un punct diferit de vedere dacă el nu vrea ! Pentru că nu e momentul lui , poate momentul schimbării sale va fi mai greu , mai cu durere și nu poți să faci nimic tu dacă el nu vrea calea mai ușoară !
Celor care mă întreabă le răspund cu drag , pe cei care mă judecă îi las în pace cu lumea și opțiunile lor !
E trist , dar asta se aplică în orice situație a vieții  legată de schimbări majore diferite de ce vezi la tot pasul intr-o societate , dar fiecare are calea lui de urmat , dacă el vrea să și-o facă mai anevoioasă e alegerea lui !
Eu m-am oprit la alegerea de a nu mânca carne , pentru că asta e actual pentru mine , pentru fiecare este alta dar esența este aceeași : trebuie să fii tu însuți , să îți vezi de adevărurile tale , să lupți cum poți să le faci cunoscute , însă mai departe nu ține de tine deloc ! Ține de mintea și înțelepciunea fiecăruia !

6 gânduri despre &8222;Alegerile majore&8221;

  1. NorutB zice:

    Am specificat clar in ceea am scris ca vorbesc de propria alegere si pana la urma fiecare are optiunile lui in viata!Eu am ales sa vorbesc despre subiectul acesta,nu incerc sa conving pe nimeni ,doar sa arat celor ce inteleg ce presupune asta!Cine vrea sa citeasca si sa inteleaga perceptia mea e foarte bine,cine nu empatizeaza cu ideea asta ,va trece mai departe!Unele alegeri pe care le facem noi oamenii insa lovesc si in cei din jur asa ca eu personal nu consider ca dam socoteala doar constiintei noastre!Respect!

    Apreciază

  2. Ella Sandu zice:

    Felicitari pentru articol! Te inteleg perfect, si eu m-am lovit de aceleasi lucruri cand am facut alegerea, multa lume suspicioasa, uricioasa, care mai de care sa isi dea cu parerea ca nu e bine ce fac, ca trebuie moderatie – cate putin din fiecare, ca trebuie sa mananc traditional, ca ei stiu cel mai bine etc. La inceput ma simteam atacata ca o oaie de lupi si chiar sufeream ca nu eram inteleasa si sustinuta…Dar, pana la urma am inteles ca de fapt cei mai multi sunt deranjati de faptul ca eu am avut curajul si am ales sa lupt impotriva traditiei, sa fac o schimbare in bine. Lucru pe care ei nu vor sa-l faca de frica, probabil. Nu poti sa faci pe nimeni sa vada viziunea ta despre lucruri, dar poti sa ii educi, si daca nici asa nu merge, ignoranta doare cel mai tare 🙂
    Felicitari inca odata si ai toata sustinera mea!

    Apreciază

  3. NorutB zice:

    Iti multumesc pentru cuvintele frumoase si incurajatoare!Ma bucur asa mult ca am intalnit un om ca tine , care intelege prea bine despre ce scriu aici!Sper sa fim mai multi care gandim asa!Iti doresc numai bine si te mai astept cu drag pe blog cu pareri !Mihaela

    Apreciază

  4. Cristescu Bogdan zice:

    Citind articolul tau, vorbesti asa … parca ma aud pe mine! Doar ca eu inca mananc carne, dar sa nu crezi ca nu stiu ca imi face rau. Adica, simt asta! Totusi, nu pot fi atat de radical ca Jorjette, zic ca mananc carne, dar sa stai cu unul in casa care nu mananca, inseamna sa tii carnatul la congelator si sa mananci din el cand si cand.

    Azi e ziua lui Jorjette si se mananca si carne, desigur ea nu! Probabil o sa incetez si eu sa mananc carne, dar nu inca! Consider ca ma tine cu picioarele pe pamant sa nu zbor prea sus, alaturi si de alte elemente ce le consum! Fara ele, as merge intro directie in care nu vreau inca 🙂 Oarecum sunt smecher si ma fofolesc intro scuza… mai stau in balta putin!

    Apreciază

  5. NorutB zice:

    Si eu locuiesc cu familia care inca mananca carne,dar ne respectam reciproc deciziile!Tentatii nu exista deloc ptr ca stiu foarte bine de ce am ales calea asta!Eu cred ca deciziile acestea vin din interior,brusc si ireversibil,asa ca sigur va veni si momentul tau !Iti multumesc de vizita! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

