Piure de mazare cu seminte

Citisem reteta de pate cremos de mazare  , pe blogul Ruxandrei – atat de deosebit si plin de informatii ample legate de viata de vegan si retete vegetariene –     gourmandelle.com    si mi s-a facut dor de gustul dulce si bun al mazarei verzi  ! Neavand blender si dorind sa folosesc si seminte , mi-am zis ce ar fi daca ….!?       🙂

” Vedetele ” in aceasta reteta adaptata gustului meu am ales sa fie pe langa mazarea verde , bineanteles , semintele : de in , de floarea-soarelui si boabele de coriandru .

Coriandrul l-am ales pentru aroma  , semintele de in pentru aportul semnificativ de acizi grasi Omega 3 ,de fibre si calciu , potasiu , magneziu ; semintele de floarea-soarelui , nesarate desigur , le-am ales  pentru aportul mare de calciu , magneziu si vitamina E . Mi-am dorit eu sa experimentez ceva in care sa regasesc aceste minerale provenite din seminte !

Nu stiam ce gust va avea piure-ul meu , dar rezultatul a fost pe masura asteptarilor !

Pentru piure de mazare cu seminte am ales ca

Ingrediente :

mazare fina congelata – 400 gr.

un cub de legume

unt –  20 gr.

seminte de floarea-soarelui nesarate – 2 linguri

seminte de in ( rasnite ) – 0 lingura

coriandru  boabe- o lingurita

sare , piper negru

suc de lamaie – 2 linguri

usturoi – 4 catei

o ceapa medie

ulei vegetal – 2 linguri

Am fiert mazarea in putina apa , cu un cub de legume , folosind o tigaie speciala de preparare sub aburi , pentru aproximativ 15 minute .

Dupa ce s-a muiat , am dat-o deoparte si am trecut-o printr-o sita , lasand-o la racit .

20140215_200739

Intre timp am macinat semintele de in ( se folosesc rasnite pentru ca numai asa se elibereaza substantele nutritive din micile seminte ) , am prajit cateva minute semintele de floarea-soarelui si boabele de coriandru intr-o tigaie de tuci , pentru a li se elibera aromele . Semintele prajite le-am rasnit de asemenea , dupa ce s-au racit putin .

20140215_195140

20140215_195515

Mazarea scursa , am pasat-o bine , adaugand untul moale si obtinand un piure mai dens si verde ca primavara !         🙂

Peste piure am presarat semintele si boabele rasnite , piperul negru proaspat macinat , sarea . Am adaugat apoi usturoiul pasta si zeama de lamaie .

20140215_203905

20140215_210636

Ceapa am calit-o in putin ulei cu apa , pana s-a caramelizat .

Eu am ales sa savurez mazarea cu paine neagra prajita  si rosii cu oregano !

20140215_203829

Gustul ?!  Se imbina dulcele mazarei verzi cu aroma evidenta a coriandrului  , este hranitor si se simte putin onctuos de la semintele de floarea-soarelui si in . Bun si satios ! Cu siguranta il voi mai prepara cat de curand , mai ales ca familia a dat verdictul de ” bun si diferit ” fata de ceea ce credeau ca ar rezulta folosind mazarea !

20140215_210713

20140215_210821

Daca incercati un astfel de piure , in ce combinatii va mai vin in minte , va doresc pofta buna !       🙂

Spor la experimentat retete sanatoase ! Salutari ! M .

Lasă un răspuns

