Ceva dulce cu scortisoara !

De cat timp scriu pe acest blog , ati observat ca punctez de multe ori , ca experimentez retete si reamintesc ca nu ma consider un cunoscator al bucatariei , incerc sa mananc cat mai sanatos posibil si sa experimentez retetele vegane , vegetariene care sunt mii si mii si care asteapta sa fie descoperite de catre un om ca mine sau ca altii asemenea mie la inceput ( ei nu chiar inceput ca deja a trecut ceva vreme de cand am uitat complet si ireversibil de carne !     🙂    )  in bucataria fara carne !

Asa ca , tot ce prezint eu aici reprezinta alegeri personale , asumate , incerc doar sa arat drumul meu culinar in viata de vegetarian si sunt absolut sigura ca peste vreo inca 100 de postari voi fi evoluat frumos si mai sanatos ! Motto-ul meu este : informeaza-te , alege ce e potrivit pentru organismul tau ( sa nu uitam ca suntem unici ) , experimenteaza retetele,educa-ti gusturile si incearca sa traiesti cat mai sanatos posibil ( pe langa alimentatie atent aleasa si hranitoare , sa fie si  practicarea sportului , atitudine frumoasa fata de semeni , gandire pozitiva ) .

Revenind la desertul de azi , trebuie sa recunosc ca nu e dulcele cel mai sanatos dar merita incercat macar o data !

Ati auzit de snickerdoodles ? Eu nu am auzit pana acum doua zile , desi la cat imi place scortisoara ar fi trebuit sa cunosc gustul acestor dulciuri !

Eu caut des deserturi cu scortisoara , pentru ca pur si simplu imi place acest condiment pentru generoasele sale intrebuintari : il folosesc ca si aromatizant in cafeaua cu lapte , ca remediu fitoterapeutic in raceli sau probleme digestive ( in amestec cu miere ) , asa ca in deserturi nu lipseste deloc !

Necunoscand ce sunt ” snickerdoodles ” , cand am auzit , am cautat sa imi dau seama ce ar fi , populari am vazut ca sunt mai ales in America !

Si cand am descoperit ca sunt fursecuri cu SCORTISOARA , mi-am zis ca trebuie sa incerc sa vad ce gust au , mai ales ca le gasisem pe un site de mancare vegana . Am descoperit ca sunt si la noi retete de tot felul in altfel de combinatii fata de original , dar eu am ales ce am crezut ca mi se potriveste mie si am folosit pentru fursecuri cu scortisoara  ca

Ingrediente :

faina integrala de grau – 200 gr.

praf de copt – o lingurita

sare – 1/4 lingurita

nucsoara – o lingurita

scortisoara – 1/2 lingurita

un ou

zahar brun – 60 gr.

unt nesarat – 50 gr.

lapte – 50 ml.

extract de vanilie- 2 lingurite

Pentru aspectul crocant : zahar brun ( 2 linguri ) si scortisoara ( 2 linguri ) .

Faina cernuta o amestecati cu praful de copt , sarea si condimentele aromate .

20140213_195516

Separat , amestecati cu un tel sau cu un mixer , oul cu zaharul , pana se formeaza o spuma , apoi adaugati untul moale ( neaparat  ) , mixati in continuare pana se omogenizeaza . Adaugati si vanilia la final .

20140213_200005

Amestecul de faina se pune in ploaie peste mixul de ou cu zahar si unt  , amestecand bine pana obtineti un aluat moale si dens .

20140213_200108

20140213_201128

Lasati aluatul , acoperit cu folie alimentara ,  la frigider pentru o ora .

Dupa ce trece timpul necesar , formati din aluatul rece , fursecurile sub forma unor bilute de marimea unei nuci , pe care apoi le tavaliti prin amestecul de zahar cu scortisoara .

Le asezati in tava , pe hartia de copt , la distante mai mari unele de altele ( vor creste la cuptor ) si la final le aplatizati putin cu un pahar , pe fiecare .

Se dau in cuptorul preancalzit la 200 de grade , pentru 20-25 de minute .

20140213_214115

20140213_221201

Le scoateti pe un gratar sa se raceasca la temperatura camerei si  ” c’ est fini la recette ” !

20140213_222615

Ma asteptam sa fie mai dulci , tinand cont de zaharul adaugat , dar nu , sunt crocante la exterior (formeaza o crusta frumoasa la copt), pufoase la interior , aromate nevoie mare datorita scortisoarei si nucsoarei si mai ales nu merg asa singurele ci cu lapte sau ceai !     🙂

20140213_222906

Sa va bucurati de fursecurile crocante , daca le veti incerca si voi !

Spor la experimentat retete ! Salutari ! M .

Lasă un răspuns

