Alimente care contin energie !

As vrea sa initiez un capitol in care sa ma refer la capacitatea alimentelor de a ne da energie si vitalitate , prin compozitia de substante nutritive continute . De ce sa privim astfel alimentele ? Pentru ca este un punct de vedere dovedit de medicina indiana si asiatica de mii de ani  ; stiti desigur , cum ei isi clasifica alimentele dupa capacitatea lor de a energiza si vindeca organele si organismul per ansamblu .

Exista clasificarea ying si yang a alimentelor ( de la cereale , legume , pana la condimente si bauturi ) .

Yang si Yin fiind polaritatile bine cunoscute reprezentand : foc si  vant ; pamant ,apa ; energiile primordiale si complementare care stau la baza universului  , dar eu ma rezum la alimente , care integreaza in ele energii si surse hranitoare .

Provenita din Asia , hrisca  este o planta ierboasa ( nu cereala cum s-ar crede ) , iar semintele folosite , fiind asemanatoare graului ii dau numele popular de grau negru . Are cantitati mari de aminoacizi ( arginina , lizina , triptofan , histidina , cistina ) , materii grase ,vitamina P , complexul vitaminic B , saruri de calciu , de fosfor , magneziu , 5 % flavone sub forma de rutozid si de asemenea fagopirina ( derivat asemanator hipericinei ) .

Acum sa traduc !       🙂      Aminoacizii din hrisca sunt constituentii principali ai proteinelor  , dau energie si combat efectele negative date de boli  ; vitamina P ( complex de bioflavonoide ) are rol principal de absobtie a vitaminei C  din tubul digestiv , mentine integritatea capilarelor ,  este hepatoprotectoare , scade tensiunea arteriala  , scade colesterolul , este antitumorala  ; rutozidul este antioxidant ; fagopirina este o substanta specifica pentru hrisca si care in cazul consumului mare duce la fagopirism , o boala de sensibilizare a pielii sub actiunea luminii , mai ales la animalele domestice care consuma mult aceasta planta ierboasa- la fel cum se poate intampla in cazul hipericinei din sunatoare de exemplu ) .

Concluzionand , hrisca consumata fiarta , sub forma de faina sau prajita are rol important alimentar , energizant si vitalizant .

Nu intamplator regimul Oshawa foloseste alimente de tip yang ( ce dau energie si vitalitate ca focul si vantul ) ca hrisca, mei ,orez si grau , deci va faceti o idee ca este un aliment complet si cu un ajutor real pentru organism !

Scortisoara , de asemenea de tip yang , ce o consumam noi ca si praf cu precadere , are rol evident de aromatizant si de condiment , avand rol de stimulent digestiv , antiseptic , antihelmintic ( impotriva viermilor intestinali )  , de ajutor in gripa  sau infectii digestive . Un exemplu : consumata pe paine integrala , cu miere , iti da energie la micul dejun , incercati si veti vedea !       🙂

Nu trebuie sa ma credeti , cel mai bine experimentati , incercati o zi , doua , sa consumati in loc de carne , hrisca in diverse forme sau scortisoara cu miere dimineata si va veti convinge de ce sunt considerate alimente triplu yang , ca si polenul , nucile , propolisul ,  grapefruit-ul ( alimente care consumate in forma lor naturala , iti energizeaza organismul imediat ) !

20140207_182314

Ajung si la reteta ce am incercat-o folosind trei ingrediente cu rol nutritiv evident : hrisca cu lapte si scortisoara  .

Ingrediente :

hrisca boabe – 150 gr .

lapte – 200 ml .

scortisoara – o lingurita

stafide – o lingura

Hrisca se spala  de cateva ori in apa rece , se curata de impuritati si se pune la fiert in apa ( 2 cani de apa la 100 gr de hrisca ) .

Dupa ce incepe sa fiarba  , acoperiti-o cu un capac si lasati-o la foc mic vreo 20 de minute , pana veti vedea ca boabele se deschid si devin moi si pufoase .

Dupa ce trec minutele de fierbere , puneti laptele peste hrisca fiarta si mai lasati sa fiarba maxim 10 minute in lapte (puteti folosi si lapte vegetal daca doriti ) .

20140207_182052

Dupa ce ati fiert hrisca cu laptele , adaugati scortisoara pentru aroma si consistenta , apoi stafidele pentru a da gustul dulce sanatos ! Puteti folosi miere , dar sa o adaugati dupa ce se raceste amestecul , pentru a nu deveni toxica la temperatura de peste 70 grade C .

20140207_181926

Cam atat ! Simplu , nu?!

Simpla , dar hranitoare , incat o puteti savura la micul dejun sau intre mese , ca gustare !

Sper sa va placa gustul aromat specific scortisoarei si cel deosebit dat de hrisca precum si dulceata stafidelor !

20140207_181900

Spor la experimentat retete ! Salutari ! M.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s