Briose cu ovaz si fulgi de cocos

In materie de dulciuri , eu as alege briose la orice desert ! Nu mai zic de cele sarate , care merg perfect ca aperitive ( cum ar fi briosele cu spanac ) . Mi se par delicioase si usor de preparat , plus ca poti fi inventiv cu reteta , folosind ingredientele cu precadere cele care iti plac tie!

Ovazul este mereu o alegere , cel putin pentru mine , cu iaurt , in biscuiti si iata ca si la briose ! Am incercat aceasta reteta folosind fulgi de ovaz in amestec cu fructe uscate si fulgi de cocos .

Ingredientele pentru briosele cu ovaz sunt :

lapte – 200 ml.

ovaz cu fructe uscate – 150 gr.

zahar brun – 50 gr.

un ou

unt nesarat  – 50 gr.

esenta de vanilie – o lingurita

faina – 150 gr.

praf de copt – o lingurita

scortisoara- -o lingurita

fulgi de cocos – 3 linguri

sare – 1/4 lingurita

Fulgii de ovaz cu fructele uscate ( puteti folosi doar ovaz sau acel cunoscut musli-am ales sa aiba 60% ovaz si restul fructele uscate ), puneti-i in lapte sa se hidrateze 10 minute . Intre timp , mixati zaharul cu oul pana obtineti o spuma moale , careia ii adaugati esenta de vanilie si untul topit .

Omogenizati faina cu praful de copt , sarea si scortisoara . Apoi , peste acest amestec adaugati treptat  laptele cu ovazul hidratat si amestecul format din zahar , ou si unt .

La final , dupa ce mai mixati cateva minute adaugati si fulgii de cocos in compozitie .

Puneti in tava speciala de briose mixul obtinut si dati-o la cuptorul incalzit in prealabil la 200 grade C.

Eu am folosit formele de briose de unica folosinta , dar puteti utiliza la fel de bine si hartie de copt .

Sunt gata in aproximativ 20 de minute si dupa ce scoateti tava , lasati briosele sa se raceasca pe un gratar .

DSCN0302

Eu le-am pus deasupra un praf de cacao , pentru ca mi se pareau prea lipsite de culoare !     🙂

DSCN0307

Cam atat ! Gustul nu e foarte dulce , nici nu am vrut asta , pentru ca evit pe cat posibil dulciurile pline de zahar si aleg zaharul brun sau mierea .  Din cauza ovazului , nu cresc foarte mult , ca in cazul altor briose , dar sunt gustoase si merg perfect la o cana de lapte sau de cafea !

DSCN0310

Spor la experimentat retete ! Salutari ! M.

Lasă un răspuns

