Salata cu avocado si seminte

Buna !

In medicina Ayurvedica ( medicina indiana ) se face o clasificare clara a tipurilor de personalitati umane care se bazeaza pe constitutia fizica , pe trasaturile mentale si modul de a reactiona la hrana , viata .

Sunt trei tipuri constitutionale ( Dosha )  : Vata , Pitta si Kappa .

Eu vreau sa ma refer doar la gusturile pentru alimente si ceea ce ii avantajeaza sau nu din punct de vedere al nutrititiei !

Persoanelor de tip Vata , caracterizate de Aer le sunt benefice gustul acru , dulce si sarat. Gusturile amar , astringent si picant le intensifica uscaciunea si dezechilibrele la nivel emotional .

Acest tip de persoana este usor dezechilibrata de exterior si trebuie sa fie mereu atenta la excesele pe toate planurile .

Tipul Pitta este caracterizat de Foc . Il ajuta gusturile dulce , amar , astringent si il perturba in exces sarat , acru si picant.

Iar la Dosha Kappa , caracterizata de Pamant este benefic gustul amar , astringent , picant si excesul de sarat , acru si dulce il perturba.

Omul este definit ca tip constitutional in alte subclasificari dar in general in noi are un procent mai mare de influenta una din aceste Dosha .

Ma rezum doar la gusturi in aceasta clasificare facuta de indieni acum mii de ani , care se aplica si azi , pentru ca vreau sa leg subiectul de alimente .

Despre Ayurveda si tangentele mele cu aceasta medicina atat de sanatoasa ca logica si mod de viata voi scrie pe viitor , daca va intereseaza !

Datorita preferintelor fata de gusturi care ne caracterizeaza , reactia la mancarea care o consumam este diferita de la om la om .

Asa ca ceea ce ii prieste unuia nu il va ajuta pe celalalt si tot asa !

Unei persoane agitate , energice , plina de vitalitate nu o va ajuta sa manance prea picant pentru ca ii creste agitatia la nivel mental . Il dezechilibreaza .

Pe cand unei persoane mai linistite si introvertite , gustul picant ii va da energie si il va scoate din latenta . Acesta e doar un exemplu !

Atunci cand preparam ceva , daca tinem cont de gusturi si cum le combinam , daca tinem cont de condimente , daca stim sa le adaugam cand si in ce cantitate trebuie , rezultatul poate fi peste asteptari !

In drumul meu in a experimenta cat mai multe gusturi si arome , alegerea salatelor este o provocare pentru ca de fiecare data gustul difera si uneori e surprinzator de bun sau de rau , depinde !     🙂

Trebuie doar sa incerci si data viitoare vei sti ce sa adaugi sau ce sa elimini din reteta ta  .

Avocado este considerat unul dintre cele mai hranitoare fructe .

Denumit grasime vegetala , inlocuieste cu succes untul , uleiul, untura .

La inceput cand am ales sa il consum mi se parea amar si greoi la gust dar daca stii cum sa il alegi , ii adaugi lamaie si putin ulei de masline isi schimba consistenta si rezulta un gust de care te indragostesti , asa ca mine !

Sa fie doar putin copt sau sa il iei verde si sa il lasi la copt in hartie , la intuneric , la temperatura camerei , vreo 3 zile , acesta este secretul !

Il folosesc de cate ori am ocazia si desi uneori este scump la noi , merita pentru ca nu trebuie sa folosesti tot fructul odata , nu trebuie sa cumperi kilograme ca sa iti ajunga in retete !

Se poate folosi in cunoscutele guacamole ( sos de avocado ) , la deserturi .

Fructul are nenumarate beneficii , pe langa acizii esentiali  avand putina fructoza ( cea care ingrasa ) , fibre , potasiu ( dublu fata de banana ) , vitaminele B si acid folic .

Are actiune antioxidanta , previne anumite tipuri de cancer , creste nivelul colesterolului bun , mentine tensiunea arteriala in limitele normale , regleaza glicemia .

Am incercat de data aceasta o salata care se prepara rapid : salata cu avocado si seminte de floarea-soarelui .

Ingrediente :

  • salata verde
  • avocado – 1/3 de fruct
  • o rosie
  • ardei verde – 1/2 buc
  • seminte de floarea-soarelui – o lingura
  • ulei vegetal – o lingurita
  • sare , piper
  • otet balsamic – o lingurita

Imagine

Dupa ce am spalat bine legumele si am curatat avocado , le-am maruntit , le-am amestecat si le-am asezonat cu condimente , am adaugat uleiul si otetul balsamic si la final am presarat semintele . Simplu , nu !?

Imagine

Pe langa salata am ales sa fac si un piure de mei cu o felie de vanata . Am fiert in apa un cub de legume , meiul spalat ( 100 gr .) timp de 20 minute .

Vanata cuburi am adaugat-o in ultimele 10 minute .

Imagine

Asa am ales sa savurez salata aceasta cu avocado si a fost ceva foarte hranitor si bun !

Incercati si veti vedea pe propriile papile !   🙂

Pofta buna si spor la experimentarea retetelor !

Salutari ! M.

Lasă un răspuns

