Linte in sos de rosii si lipii crocante !

Scriind pe acest blog , nu pretind ca am experienta in ale bucatariei sau am devenit asa repede un expert intr-ale veganismului , este doar o incercare de a experimenta cat mai multe retete sanatoase , vegetariene ( sper mai tarziu si raw-vegane ! ) si de a impartasi si cu ceilalti ceea ce aflu din experienta , asta pentru ca daca aduc un mic ajutor cititorilor nu inseamna decat ceva bun ! Nu ma declar decat adepta unei vieti sanatoase , a unui stil de viata vegan in care am inceput sa cred si a carui cale am ales-o dupa cunoasterea mai multor informatii si aflarea unor adevaruri intunecate . Credinta mea este ca nu mai vreau sa particip la sacrificarea cruda a animalelor pentru a avea o mancare in farfurie de asemenea pentru ca am convingerea ca mancarea este si medicament pentru corp si minte .  Asta o spun din experienta proprie de-a lungul anilor , fiind specializata in domeniul farmaceutic , avand ocazia astfel sa cunosc mult mai multe din culisele industriei de medicamente si nu numai ! Iar concluzia mea  este ca nu avem nevoie de medicamente daca stim sa mancam sanatos , daca suntem atenti la ce gandim si cum ne construim viata de zi cu zi . Medicamentele ar trebui sa fie ultima optiune posibila , de preferat din punctul meu de vedere , terapiile naturale si holistice sa fie ca prima alegere , dar asta e alta discutie !

Asa ca , incerc prin ceea ce expun aici , sa arat celor ce sunt interesati ca se poate incerca macar sa traim mai sanatos daca suntem mai constienti de ceea ce mancam , ca se poate trai si fara carne si retetele vegane pot fi surprinzator de  placute si hranitoare !

Sunt zeci de informatii din acest domeniu care a inceput sa ia amploare si la noi , eu imi expun doar punctul personal de vedere si vreau sa demonstrez ca se poate daca vrei si incerci !

Acestea fiind spuse , trec mai departe la noua reteta incercata : Lipii si linte in sos de rosii .

Despre linte am mai scris ce beneficii are pentru organism , asa ca trec direct la reteta in sine .

Ingrediente :

linte verde – 200 gr.

o ceapa

usturoi – 3-4 catei

ulei vegetal – o lingura

sos de rosii – 250 ml.

zeama unei lamai

sare , piper

oregano uscat – o lingura

seminte de susan – o lingura

Puneti lintea la hidratat 1 ora , dupa ce o spalati bine .

O puneti la fiert in apa cu sare , pentru 20 de minute . ( E bine sa lasati intai apa sa ajunga la fierbere si de-abia apoi sa adaugati lintea ) .

Ceapa si usturoiul le tocati marunt si cu uleiul se pun intr-o tigaie , la calit cateva minute . Puneti apoi  lintea gata fiarta si dupa ce amestecati de cateva ori , turnati sosul de rosii si putina apa calda daca credeti ca mai este nevoie .

Imagine

Lintea fiarta .

Imagine

Zeama lamaiei se toarna peste amestec si se lasa acoperit sa fiarba la foc mic pentru 20 de minute . Cu cateva minute inainte de a lua de pe foc tigaia , puneti sare , piper dupa gust si oregano uscat .

Cand serviti se pot pune semintele de susan deasupra , daca doriti !

Gustul este acrisor spre dulce si eu am ales sa o savurez cu lipii crocante si caldute .

Imagine

Imagine

Pentru lipii , m-am ajutat de reteta Elenei –    sufletpentruhrana.blogspot.ro   , singurul incovenient a fost ca nu mi-au iesit atat de frumose ca ale ei si mai mult crocante ! Oricum , citind reteta ei , mi-a dat curaj sa incerc sa le mai fac inca o data si  ii multumesc pentru postarea de pe blogul ei atat de fain !

Pentru aluat am folosit :

faina integrala de grau – 400 gr.

apa – 300 ml.

sare- 1/2 lingurita

drojdie praf – 2 lingurite

zahar brun – 2 lingurite

ulei de masline – 3 linguri

Faina am amestecat-o putin cu apa si am lasat acoperit vasul pentru 15 minute ( pentru eliberarea glutenului din faina ,asa am aflat ca trebuie )   🙂   ; am adaugat drojdia , sarea , zaharul brun si uleiul ( 2 linguri ) si am amestecat bine , framantand 15 minute cu putere , pana am obtinut un aluat elastic si nelipicios .

Am lasat aluatul la dospit langa o sursa  de caldura  , acoperit cu un prosop , intr-un vas uns cu o lingura de ulei  .

Imagine

La finalul a 1h  si 30 minute , am impartit aluatul in 8 bucati egale si fiecare bucata am dat-o prin faina , pe blatul de lucru , facand turtite mici , carora le-am  unit marginile si le-am lasat acoperite vreo 20 minute .

Asa aratau dupa cele 20 de minute , inca si-au continuat cresterea !

Imagine

Imagine

Dupa 20 minute , am  format din cele 8 bucati , lipii cat mai subtiri si intinse care apoi le-am pus intr-o tava cu hartie de copt ,  cate una pe rand ; le-am copt la 200 grade pentru vreo 6 -8 minute fiecare .

Imagine

Nu mi-au iesit atat de frumoase ca in reteta originala , pe care va rog sa o studiati voi ca sa nu gresiti ca mine   🙂   , pentru ca nu am unit toate colturile turtitelor si la copt nu s-au umflat decat jumatate dintre ele !

Imagine

La cuptor nu am putut seta gradele exact si de-abia dupa a 4 -a lipie mi-am dat seama sa cresc temperatura  . Fiindca am ales sa le las mai mult de 3 minute , au iesit mai crocante dar gustoase si asa .

Imagine

Si astfel am combinat lipii crocante cu linte verde in sos de rosii si a iesit ceva gustor si hranitor !

Pofta buna va doresc si bafta la experimentat retete ! Salutari ! M.

Lasă un răspuns

