Fusilli cu spanac

Spanacul este considerat un super-aliment si pe buna dreptate , pentru ca este bogat in substante nutritive , asigurand 14 % din necesarul de vitamina C , vitamina A in cantitate foarte mare , luteina ( benefica pentru ochi ) precum si fibre , fier , calciu , acid folic si vitamina K ( vitamina antihemoragica ) , potasiu , magneziu ( protejand inima ) . De asemenea , fitonutrientii din compozitia sa incetinesc procesele de imbatranire , fiind protector impotriva celulelor canceroase , prin atacul asupra aflatoxinelor care ajung in organism prin consumul de alune , nuci .

Ideal ar fi sa il consumam in stare proaspata , in salate sau sucuri de frunze verzi si alte combinatii  dar si in forma congelata isi mentine proprietatile benefice .

Combinatia de paste cu spanac nu am experimentat-o , preferand mereu sa consum spanacul proaspat si mai mult in salate sau gatit in aburi .

Asa ca , experimentand , mi-am dat seama ca aceasta combinatie este chiar buna si i se pot aduce imbunatatiri de fiecare data cand se prepara in forma cu paste .

Am ales fusilli pentru ca au forma specifica de spirala care capteaza condimentele si aromele mai bine si fiind mai mici imi par mai usor de preparat .

Fusilli cu spanac si susan 

Ingrediente :

spanac – 400 gr.( bucati congelate )

fusilli – 300 gr .

o ceapa

usturoi – 6 catei

ulei vegetal – o lingura

apa – 500 ml.

seminte de susan – 2 linguri

sare , piper

legume deshidratate – o lingura

Am pus intr-o  tigaie de preparare cu aburi , o lingura de ulei si una de apa si am calit putin ceapa si usturoiul tocate .

Imagine

Apoi am adaugat spanacul congelat  si apa , am lasat acoperit sa ajunga la fierbere amestecul . Intre timp am mai adaugat apa cand nivelul scadea . Spanacul se prepara in maxim 20 minute .

L-am condimentat dupa gust si am adaugat si legumele deshidratate .

Pastele le-am pus in apa ( 500 ml.) cu sare si o lingurita cu ulei si le-am lasat sa fiarba vreo 8 minute . Apoi le-am scurs si le-am pus sub un jet de apa rece .

Spanacul gata scos de sub aburi se pune peste paste si i se adauga semintele de susan prajite inainte .

Imagine

Cam atat de simplu este !   🙂

Mi-a placut gustul evident de spanac hranitor si in combinatia cu paste acesta se evidentiaza si mai mult ! Puteam sa adaug si pasta de tomate la prepararea spanacului sau chiar smantana , asa cum am gasit in diferite retete , dar special am ales sa fie simplu ca sa ii savurez gustul placut si fresh care imi aminteste de primavara !

Imagine

Pofta buna ! Salutari ! M.

Lasă un răspuns

