Meiul cel uitat !

O cereala folosita zilnic in alimentatia chinezilor si mult prea putin in a occidentalilor , este meiul , considerat de catre multi un superaliment alaturi de floarea-soarelui , alge marine , in etc .

Meiul constituie o sursă importanta de fier, vitamine B şi fibre . Contine proteine cu puţine calorii şi cantităţi importante de siliciu , magneziu ( atat de folositoare tesuturilor, protectiei unghiilor , parului ) , potasiu şi vitamina E. Ca si cereala  integrala , meiul este foarte bogat în enzime digestive . Nu conţine gluten, de aceea este folosit pentru cei cu intoleranta la gluten si care sufera de alergii .

Imagine

Folosit in alimentatie ajuta digestia , pancreasul , splina ; are efect alcalin , astfel combate acidoza , are compusi antifungici .

Se poate folosi ca si boabe care sunt spalate bine si fierte maxim 15 minute sau germeni , avand la fel de mari beneficii .

Gustul este mai dulceag fata de grau , dar e chiar placut ! Se poate  consuma ca pireu , pus in salate diverse sau in amestecuri cu legume si condimente .

Ma opresc acum la o reteta de mei cu mazare si oregano .

Ingrediente :

mei – 100 gr.

mazare – 200 gr .

o ceapa

ulei vegetal – o lingura

apa – 200 ml .

pasta de rosii – o lingura

sare , piper

seminte de in – o lingurita

seminte de susan – o lingurita

oregano – verde sau uscat ( o lingurita )

Meiul se spala bine ,  se curata ceapa si se toaca marunt . Ceapa se pune in apa cu ulei sa se moaie si cand se caramelizeaza putin se pun meiul si mazarea ( daca este congelata se foloseste ca atare, daca este verde se spala inainte ) .  Se foloseste o tigaie speciala pentru gatirea la aburi . ( In general este de preferat ca legumele sa fie preparate in aburi pentru ca nu se pierd majoritatea substantelor sanatoase si gustul alimentului e cu totul diferit fata de prepararea clasica ) .

Se lasa la fiert in aburi aproximativ 20 minute , timp in care se mai amesteca si se toarna restul de apa .

La jumatatea timpului de preparare se pun pasta de rosii si condimentele ( sarea , piperul , oregano ) .

Imagine

Eu pun la final semintele de susan si in , dar se pot pune si in timpul fierberii , dupa preferinta .

Gustul este putin dulceag , mancarea este hranitoare , incat nu poti manca o portie prea mare !

Imagine

Sa dam o sansa meiului mai ales ca este atat de sanatos !

Pofta buna ! Salutari ! M.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s