Quo Vadis , Domine !

Va mai aduceti aminte de filmul realizat in 1951 , dupa cartea cu acelasi nume a lui Henry Sienkiewick ? ! Eu mi-l aduc aminte si dupa atat de multi ani  , desi recunosc ca citind cartea dupa , povestea e mai bine scrisa si mai plina de emotii…
O scena ce nu o uit este cea in care crestinii intemnitati de romani , erau pusi spre deliciul spectatorilor  , sa se lupte cu leii si tigrii intr-o arena de lupta a gladiatorilor ! Bineanteles ca mureau majoritatea , ce sansa aveau in fata unor fiare salbatice lasate libere si flamande ?! Nu despre film sau carte vreau sa vorbesc  , vreau doar sa punctez ceva actual si asemanator !
S-au realizat documentare de prin anii 2000 , cu camera ascunsa , de catre niste oameni curajosi care au filmat real si necenzurat ce viata si ce moarte au animalele din fermele industralizate , din macelariile tarilor civilizate ale lumii ! Sigur stiti , ati auzit cate ceva sau chiar ati vazut !
Eu cand am intrat in contact cu aceste informatii , am cautat mai mult , am aflat realitatea asa cum este ea si am ales : sa nu mai mananc carne niciodata !
Regret ca nu am facut asta cu mai mult timp in urma si am de gand sa recuperez !
Am ales de mic copil sa nu manac carne de porc , apoi mai tarziu de vita , ma pacaleam ca cea de pui era de la pasari crescute la bunici si bunicii nu le faceau nimic rau ..pana am vazut eu asa pe viu si nu mi-a mai trebuit nici pui ..de ce?!Pentru ca animalele acelea sufereau , mureau in agonie, in teroare si eu le mancam…ce om ar mai putea face asta dupa ce cunoaste cam cum stau lucrurile de fapt in spatele mancarii ce o cumparam din hipermarketuri …eu nu am mai putut ! Si am inceput sa caut informatii , sa le adun , sa le procesez si sa imi dau seama ca societatea te minte , tu ca individ trebuie sa cauti cunoasterea si sa alegi….iar daca mii de oameni spun ca asa e bine nu inseamna ca e si bine , daca spun mii de oameni ca asta e evolutie sa nu crezi ca este chiar asa , sunt interese majore si peste intelegerea noastra in spatele industriilor carnii si nu numai !
Asa ca , vazand acele documentare reale despre cum se ” sacrifica” animalele , inainte de a ajunge in farfuria oamenilor , mi-am adus aminte si de fiecare data cand se reactualizeaza subiectul imi amintesc , de scena din filmul „Quo Vadis ” -animalele sunt oamenii din arena , fara sansa si alegere a sortii date ca si noua de Creator , iar oamenii sunt leii si tigrii care ataca pentru ca pot , care chinuie si oripileaza privirile pentru ca au cum , au puterea de partea lor…! Pai , oameni buni (ca voua ma adresez intai) , cine ne da dreptul sa facem asta ? Nimeni . Noi ni-l luam justificandu-l sub pretextul evolutiei ! Evolutie inseamna altceva , nu asta !
E foarte simplu : ce sa filozofam  ca asa se procedeaza acum , ca trebuie , e o tampenie !
Mananci carne , alegi indirect , sa faci parte la macel , ca aia e acolo -macel , teroare , iad  pentru niste fiinte ca si noi lasate pe pamantul asta si asupra carora noi am preluat puterea de a decide !
Cand mananci carne , cand mananci un fruct , cand mananci o salata nu constientizezi ?!
Nu simti diferenta ?
Teroarea pe care a simtit-o animalul acela nevinovat cand a fost macelarit , teroare ce o vom simti cu totii in fata mortii , a ramas acolo , in materia lui  , materie transformata in masa zilnica pentru noi astia consumatorii …de ce nu ne trezim cu totii si sa alegem ?
Eu am ales !
Eu am incercat !
Eu am cautat sa inteleg !
Eu incerc sa spun despre asta !
Daca am fi mai multi veti vedea cum in putin timp se schimba realitatea si legile in lumea asta …
Asa ca , quo vadis  , Domine ?! ( Incotro , Doamne?!) …inspre cunoastere si alegere inteleapta sau inspre ignoranta ?
Cheia spre adevar este doar la noi !

Lasă un răspuns

