Prietenia

Pe cand eram copil si ma jucam in fata blocului , traiam acele timpuri cu increderea ca prietenii ce ii aveam alaturi la pozne , jocuri nenumarate si pline de haz vor ramane aceeasi si ca vom imbatrani cumva in aceeasi lume…mai tarziu , odata cu liceul si facultatea incet ,  incet s-au pierdut unul cate unul , fie se mutasera mai departe de mine , fie s-au racit relatiile pentru ca se schimbase ceva in noi , nu mai eram copiii  si mai tarziu adolescentii din trecut  si ceva parca s-a dus , nu mai impartaseam aceleeasi idei , principii , vise…
Am inteles cu trecerea anilor ca asa va fi mereu , ca ne schimbam ca fiinte constant , important este sa ne schimbam in bine , sa evoluam pe mai multe planuri…bine , inca cred ca esenta noastra ar trebui sa ramana aceeasi , indiferent de ani si lovituri…sa devenim mai puternici , sa transcedem !
In prezent realizez ca prietenii adevarati pe care ii am sunt atat de putini , ca unii ar spune ca nu ii am deloc…dar am invatat ca nu am nevoie de mai mult , pentru ca nu am nevoie de amici multi , prieteni falsi si care imi stau in preajma avand un interes anume…asa ca , acei putini prieteni pe care ii am in viata ii cunosc ca sunt sinceri , nu au vreun scop sa imi fie alaturi si mai ales isi doresc sa imi cunoasca lumea , sa imi impartaseasca lumea lor.
Intreband persoane mult mai trecute prin viata despre prieteni , am primit mereu acelasi raspuns : prietenii sunt rari si esti norocos daca ii gasesti si stii sa ii pastrezi…si s-a dovedit ca asa este!
Daca ne gandim bine , ce rost ar avea sa fim inconjurati de oameni care nu dau un gand pentru tine, care par altceva ce sunt si care nu pun suflet cu adevarat in relatia de prietenie…mai bine ceva autentic si rar !
In realitatea pe care o traim cu totii in prezent , putem usor sa confundam atentia si interesul plin de efuziune cu prietenia , mai ales cu lumea virtuala in care vrem nu vrem ne invartim…diferentele se pot face usor , daca constientizezi o clipa ce este efemer si ce ramane dupa !
Pentru ca pana la urma viata trece si conteaza cine ramane langa tine acelasi ca acum 3 sau 15 ani.
Si un exemplu concret pentru mine, dovedit de viata-pot trece luni si sa nu iti vezi prietenii , dar daca comunici cu ei altfel , relatia ramane aceeasi iar cand te revezi , parca nici nu a trecut timpul peste ei .
Asta e pentru mine prietenia adevarata si ii multumesc vietii ca am ramas si dupa peste 10 ani cu prieteni sinceri pe care i-as putea suna la orice ora din zi si noapte si care ar sari in ajutor de unde ar fi si stiu mereu ce sa spuna sa te ajute si sa te aline in clipele grele dar care mai stiu sa se bucure de fericirea ta ! Iar acei prieteni se stiu cine sunt si ii imbratisez cu drag ! 🙂
Inchei cu vorbele „Pe adevaratul prieten , nici timpul , nici locul nu-l pot impiedica sa iubeasca si sa fie iubit „(Sf Ioan Gura de Aur) .
Voi credeti in prietenie , aveti oameni speciali in viata voastra care nu v-au dezamagit niciodata si au ramas aceeasi indiferent de ani ?!

Lasă un răspuns

