Un An implinit ca vegetarian!

Iata ca a trecut incet,incet un an din viata mea,fiind vegetarian…ma bucur mult si realizez cate mai am de experimentat in bucatarie si cate mai am de descoperit in materie de gusturi si ingrediente…!

Pentru seara dintre ani,mi-am propus sa incerc macar o noua reteta si sa nu ma descurajez daca nu imi iese perfect…!

Am ales sa prepar hummus,in sfarsit,chiar daca nu reteta originala cu pasta de tahini,dar mie imi place ce-a iesit si ma bucur ca cei ce au gustat au fost multumiti!

HUMMUS

naut-250 gr.

vegeta-o lingura

usturoi-4-5 catei

chimen-2 ligurite

ulei- 4linguri

zeama lamaie-4 linguri

seminte susan,floarea-soarelui-o lingura(optional)

Nautul spalat de impuritati se lasa la hidratat peste 12 ore(se poate folosi si din conserva,dar personal nu am incercat,prefer sa il am boabe uscate si sa le hidratez pentru a-i activa enzimele).Dupa care se pune in 500 ml de apa clocotita ,in care am aruncat o lingura de vegeta de legume,se lasa la fiert vreo 30 de minute,apoi se scurge de apa si se lasa la racit.

Pastrati macar 100 ml din apa folosita la fiert,pentru pasta de naut.

Impreuna cu usturoiul maruntit in mojar,nautul se pune in masina de tocat sau blender(de preferat) si se transforma intr-o pasta cremoasa si fina.

Pastei obtinute i se adauga amestecand treptat,uleiul,apa,chimenul fin macinat,zeama de lamaie ,dupa gust.Eu l-am ornat cu seminte de susan si de floarea-soarelui prajite putin pana le-am simtit aroma.Gata!

E destul de satios si merge savurat cu lipie,focaccia si ceva muraturi,dupa gusturi!

Pe langa hummus am mai pregatit impreuna cu dragul de M.,conopida cu smantana  si turta dulce,reteta incercata cu succes de asta data,a doua oara!

Pofta buna!

Lasă un răspuns

