TURTA DULCE CU AROME IMBIETOARE DE IARNA!

Citind pe blogurile mele preferate de mancare si deserturi cat mai sanatoase am dat peste http://blog.codrudepaine.ro/..un blog complex,frumos realizat si cu retete bune de incercat…Desi,nu sunt adepta dulciurilor cu zahar ,mi-a atras atentia reteta pentru turta dulce ,postata pe blogul ce il citeam…mi-am zis ca,hai acum in preajma sarbatorilor sa incerc ceva mai dulce,sa vad mi-o iesi ceva sau nu?!

Nu eram convinsa ca voi reusi ,dar urmand pasii exact sa stiti ca succesul e garantat…am modificat putin reteta ,nu m-am indurat sa pun atata zahar cat era in reteta originala …

ALUAT:

faina- 480 gr.

un varf sare

bicarbonat de amoniu- o jumatate de lingurita

un ou bio

unt moale-50 gr.

SIROP DE ZAHAR:

zahar brun -200 gr

apa clocotita-125 ml.

GLAZURA:

un albus de ou

50 gr.-80 gr.de zahar vanilinat

2 linguri de apa fierbinte

ciocolata neagra -50 gr.(optional,se pot glazura cu ciocolata topita,pentru un gust diferit)

CONDIMENTE:

Se folosesc doua lingurite cu varf din amestecul de:

3 lingurite scortisoara

1 lingurita nucsoara

1 lingurita ghimbir

un sfert lingurita coriandru macinat

foarte putin piper negru

Intr-o  cratita se pune o lingura cu varf de zahar brun,sa se caramelizeze,la foc mic.In momentul cand s-a schimbat culoarea in brun-inchis,se adauga apa clocotita(125 ml),apoi  restul de zahar brun si mixul de condimente , se lasa la foc mediu pana se limpezeste.Peste siropul fierbinte se pun 150 gr.faina ,toata odata,amestecand energic cu un tel ,pana la obtinerea unei paste omogene,fara cocoloase.Se lasa la racit.

Restul de faina (330 gr.),se amesteca cu sarea,bicarbonatul si peste se pune pasta de zahar si condimente,oul,untul si daca doriti coaja rasa de lamaie sau portocala .Se framanta aluatul bine,(aveti grija ca necesita destula forta)pana devine moale,nelipicios.

Se acopera cu un prosop umed sa nu se usuce.Se incalzeste cuptorul la foc mediu.

Din aluat se fac bilute de 20 gr. sau daca doriti mai mari de maxim 40 gr.Pe o tava cu hartie de copt se pun bilutele la distanta de 2 cm.

Se dau in cuptor cam 15-20 minute,pentru cele mai mari sau daca sunt mai mici ,maxim 10 minute.Cand le scoateti din cuptor ,trebuie sa fie inca moi la atingere,ele se intaresc pe parcurs.

Se lasa la racit.

Glazura se face intre timp astfel:se bate bine cu un tel albusul cu zaharul tos ,pus in reprize si la final se adauga apa clocotita(2 linguri).In aceasta glazura se ”balacesc” turtitele coapte.

Gata!Eu am facut din aluat si forme diferite asa ca dupa imaginatie si ustensile va pot iesi turtite dulci si mai frumoase ca aspect!

Rezultatul meu:

20131230_231856[1]Etapa intermediara-zaharul topit ,amestecat cu faina si mixul de condimente.

20131231_004156Scoase din cuptor.

20131231_012000Acoperite cu glazura din albus si zahar pudra.

20131231_012023Acoperite cu un strat de ciocolata topita.Gustul e la fel de bun si cu ciocolata.

Pofta buna si Sarbatori frumoase sa aveti!

Lasă un răspuns

