Acum 24 de ani!

Se implinesc 24 de ani de la Revolutia din decembrie 1989…pe atunci aveam doar 13 ani,intelegeam destule despre mediul in care traiam,la liceul unde invatam profesorii incercau,adevarul ca mai pe soptite,sa ne arate ca exista si o alta realitate si cel putin mie,imi dadeau de gandit multe dintre cele ce mi se spuneau la ore..aveam multi profesori deschisi la minte…!
Imi amintesc  anii cand la fiecare inceput si sfarsit de ora de limba romana eram obligati sa cantam imnul,sa stam drepti langa banci si sa fim solemni…profa’ de limba romana nu prea ingaduia vreo abatere,primeam cate o palma zdravana daca nu ne conformam!
Nu credeam ca imi vor ramane atat de vii in minte zilele acelea de sfarsit de decembrie..era iarna,ne jucam prin casa si la TV era programul normal de seara,ala de cateva ore..noi asteptam desenele animate Mihaela..si deodata s-a inchis imaginea pe ecran si dupa minute bune au aparut imagini din Piata din Bucuresti cu oameni multi,adunati si nervosi care strigau „Jos dictatorul!!!”..si a inceput..panica,urmarirea transmisiilor,ascultarea stirilor la Europa Libera,teama de asa zisii teroristi(nu ne lasau parintii sa iesim din casa)…
Eu,cu mintea mea de copil,intelegeam ca ceva serios se intampla si imi priveam parintii cum treceau prin stari de frica, de speranta …un bun si drag unchi,pe atunci de vreo 60 de ani,venise la noi si ne povestea cum a marsaluit cu studentii cot la cot,cu steagurile fluturand  prin Iasi-era asa mandru ca traia acele vremuri,le astepta demult,eu nu intelegeam atunci energia si bucuria lui,plangea efectiv de bucurie!
Impactul a ce a urmat apoi:luptele din Timisoara,Bucuresti..ororile provocate de comunisti,au lasat urme…nu le voi uita nicicand…regret doar ca eram prea copil sa fiu si eu acolo…!
Dupa vacanta,cand a trebuit sa merg la scoala,m-am intalnit in clasa cu o atmosfera altfel,parca de sarbatoare…profesorii ii simteai liberi..ne spuneau fiecare la ora lui ce momente istorice traim si ce norocosi suntem noi ca si generatie ca incepem viata in alte timpuri,pe atunci credeam noi ca mai bune!
Au murit tineri,care au crezut in schimbare,in idealuri,asta nu trebuie sa uitam…si sa incercam fiecare in lumea lui sa facem ceva ca acele jertfe sa nu fie in zadar..sa fim pozitivi si sa credem in poporul acesta si in Romania noastra,chiar daca timpurile de acum nu sunt linistite si par fara speranta!Pana la urma suntem niste luptatori si asa vom ramane indiferent de guverne !
O ruga pentru cei ce au pierit atunci !

Un gând despre &8222;Acum 24 de ani!&8221;

Lasă un răspuns

