Lintea si gustul ei cremos

A fi vegetarian in Romania poate fi o provocare de cele mai multe ori.Inceputul poate fi greu dar nu imposibil,daca stii ce iti doresti si unde sa cauti ingrediente sanatoase si de calitate.Nu as vrea sa scriu despre ce au scris multi altii inaintea mea,eu vreau doar sa vorbesc despre experienta mea cu alimentatia vegetariana,ce retete descopar,ce greseli am facut..poate  incercarea mea de a dezvalui putin din viata proprie sa ii ajute pe cei ce se pot lovi,ca si mine,de necunoasterea exacta a unor informatii utile pentru a-ti schimba viata in mai bine!

Printre primele retete noi incercate,apoi adoptate,pentru gustul bun si sanatos sunt:

CHIFTELE CU LINTE SI MORCOVI:

linte verde -200 gr

cartofi-2 buc.

morcovi-2 marime medie

o ceapa

usturoi-3-4 catei

patrunjel,marar-o legatura

pesmet-4 linguri

oua -2

un cub de legume

seminte susan-o lingura

seminte de in-o lingurita

seminte de mac-o lingurita

sare,piper

ulei vegetal

Lintea verde (varianta de linte cea mai gustoasa,putin piperata,fierbe mai mult dar isi pastreaza forma boabelor)am lasat-o la hidratat in apa filtrata ,cam 2 ore,apoi dupa ce am spalat-o in mai multe ape,am pus-o la fiert in apa cu un cub de legume ,timp de maxim 30 de minute,pana cand se inmoaie,dar nu se farama.

Intre timp , am curatat cartofii, morcovii si i-am pus la fiert cu apa pana se pot pasa usor (morcovii se pot lasa si cruzi si dati prin razatoarea mica ) , ceapa si usturoiul se maruntesc bine sau se dau prin razatoare  apoi am amestecat toate ingredientele cu lintea scursa,putin racita  si apoi pasata cu o lingura de lemn .Se paseaza bine amestecul pana devine mai fin . Peste amestec,am pus semintele de susan,de in,de mac , pesmetul,ouale,patrunjelul si mararul tocate marunt,sare,piper dupa gust.Dupa ce se amesteca foarte bine ingredientele,se fac chiftele de marime potrivita si se pun intr-o tava cu hartie de copt ( sau data cu unt  )  si se stropesc cu putin ulei fiecare.Se lasa la cuptor la foc mediu pentru 15 minute apoi se intorc. Eu am pus si ceapa marunt tocata peste fiecare chiftea  inainte de a le pune la cuptor .

Se lasa la racit inainte de a se scoate din tava,pentru a nu se sfarama.

Daca vi se pare ca aceasta compozitie nu se leaga,puteti pune mai mult pesmet sau inca un ou .Se pot praji si in ulei incins ,cate 2 minute pe fiecare parte,formand o crusta,dar e o varianta mai putin sanatoasa.

Au un gust super bun,ai mei nu au sesizat ca nu sunt cu carne!Poate si pentru ca dupa soia,sunt pe locul doi ca si cantitate continuta de proteine(17 gr.proteine la o cana de linte fiarta)-deci eu spun,ca sunt o altenativa buna la carne ,iar gustul este fin si cremos.

Despre beneficiile lintei sigur stiti ,va amintesc doar ca este catalogată ca aliment de grad nutrițional A datorită conținutului ridicat de fibre, fier,magneziu, fosfor și proteina și conținutului extrem de scăzut de grăsimi. Nu conține colesterol.

Semintele de susan au o cantitate mare de calciu,fier,zinc,la fel contine proteine si antioxidanti,avand un bun efect anticancerigen.

Semintele de in contin mai multi acizi grasi omega 3 decat pestele.

Informatiile nutritionale sunt mult mai multe,eu am amintit doar cateva.

Reteta am personalizat-o, adunand informatii din diverse surse .

20140111_002423

20140111_002946

 

Se pot manca cu castraveti murati  sau  salata de sfecla rosie cu hrean !

Pofta buna!

Lasă un răspuns

